Przedstawię 10 warunków, które zmniejszają efektywność w pracy. Przy każdym z nich podam radę, jak ich unikać i rady dla nauczycieli, aby ograniczyli wpływ tych czynników na swoich uczniów. Na końcu spiszę same rady dla szkoły.

Aż 7% dzieci w Polsce doświadczyło co najmniej jednej formy wykorzystywania seksualnego[1]. Najczęściej sprawcami są osoby z bliskiego otoczenia dziecka – takie, które dzieci znają i którym ufają. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę apeluje, by uczyć dzieci 5 podstawowych zasad – GADKI - które mogą zwiększyć bezpieczeństwo dziecka i zapobiec skrzywdzeniu.

Masz dziecko, które zadowala tylko szóstka z matematyki? Które rozpacza nad jednym błędem w dyktandzie nie zauważając, że reszta poszła mu super? Uwaga, za nadmierną, wręcz chorobliwą ambicją najczęściej stoją rodzice.

Co piąty polski nastolatek deklaruje brak zadowolenia z życia. Zdaniem ekspertów, świadczy to o wysokim poziomie stresu. Dowiedz się, co najbardziej stresuje naszą młodzież, jak rozmawiać z nastolatkiem o jego problemach i jak pomóc mu zmniejszyć stres.

Aktywności Janusza Korczaka to działanie „refleksyjnego praktyka” i lidera autorskiej społeczności wychowującej, z poważnym doświadczeniem sprawnego funkcjonowania w warunkach niedoborów, presji społecznych, kryzysów. Poprzez krytyczną lekturę jego pism warto szukać inspiracji, jak budować wspólnotę samo-/praworządną; wzmacniać postawy współuczestnictwa i współodpowiedzialności; edukować ekonomicznie (podstawowe pojęcia czy mechanizmy; sprawy własności, zarządzania finansami i projektami) – nawet najmłodszych – przekonuje Marta Ciesielska z Korczakianum. Zgodnie z Korczakowską zasadą – „nie ma dzieci, są ludzie”.

Każdemu z nas zdarza się odkładać rzeczy na później. Nieraz wynika to z naszych priorytetów, sposobu organizacji pracy czy potrzeb. Kiedy jednak celowo odkładamy na później jakąś czynność wiedząc, że opóźnienie źle wpłynie na poziom wykonania zadania czy nasze samopoczucie, wtedy mówimy o prokrastynacji.

Homeschooling, czyli edukacja domowa, to alternatywna forma kształcenia dzieci i młodzieży, w której rolę nauczyciela przejmują rodzice lub prawni opiekunowie. W Polsce jest jeszcze mało popularna, choć daje dużą dowolność w realizacji materiału. Rodzic może skoncentrować się na indywidualnych potrzebach dziecka, co w przypadku szkoły tradycyjnej nie jest możliwe. Ważną kwestią jest również możliwość dostosowania tempa nauki do potrzeb i zainteresowań dziecka.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie