Pytania kluczowe są wielka pomocą dla nauczyciela w motywowaniu uczniów do nauki. Nazwa jak myślę, pochodzi od klucza, czyli czegoś co otwiera lekcję. Wiem jednak, że są one trudne do zaplanowania. Przez rok pracy w gimnazjum starałam się wymyślić pytanie kluczowe do każdej lekcji matematyki. Zadanie ekstremalnie trudne.

Czym dla polskich dzieci jest życzliwość? Które z miłych gestów są najbardziej wartościowe? Kto inspiruje uczniów do dobrych zachowań? Cartoon Network prezentuje raport „Życzliwe zachowania wśród dzieci”, który jest częścią kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku ambasadorem akcji został Robert Lewandowski.

Szkoła jest doskonałą przestrzenią do wdrażania pozytywnych zachowań. Po raz piąty kampania społeczna Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” promuje życzliwość i koleżeńskie postawy wśród dzieci. Jako partnerzy akcji przy współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowaliśmy kilka porad dotyczących dokuczania, które będą przydatne pedagogom pracującym z najmłodszymi.

Podczas konferencji Edcamp na Białorusi w październiku 2019 roku uczestniczyłam w warsztacie prowadzonym przez nauczycieli białoruskich Swetłanę, Alenę i Jurę na temat uczenia dzieci tolerancji. Warsztat składał się z kilku prostych ćwiczeń, które można przeprowadzić w szkole np. na godzinie wychowawczej. Opiszę je, bo może komuś się przydadzą. Oczywiście najważniejsze jest omówienie z uczniami ćwiczenia, a to zostawiam już Wam.

„Jesteś w mojej drużynie?” – pyta w najnowszym spocie kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” Robert Lewandowski. Akcja społeczna propagująca koleżeńskie zachowania wystartowała po raz piąty.

Origami. Wyplatanie bransoletek. Filcowanie. Śpiew w chórze. Programowanie. To tylko kilka przykładów hobby moich uczniów. Czasami patrzę na nich z nieskrywana zazdrością, widząc efekty działań w ulubionym obszarze. A gdyby tak…

Od 1 października działa nowa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci, młodzieży i ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 080 222 dzieci, młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy mogą uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie