Lektury szkolne nie będą nudne i niesmaczne, jeśli nauczyciel zadba o to, aby je podsunąć uczniom w odpowiedni sposób. To w sumie podobnie jak z kuchnią - ta sama potrawa może nam bardzo smakować i również, źle przyprawioną i podaną, zapamiętamy jako niesmaczną na długo i nie będziemy chcieli jej ponownie spróbować. Przedstawimy zatem dziś kilka przepisów.

(C) Edunews.pl

Prawdopodobnie większości rodziców kolorowe podręczniki i ćwiczenia wydadzą się doskonałymi narzędziami do edukacji ich dzieci. Ale czy sprawią, że nasze dzieci będą aktywne i twórcze? Nie liczmy na nie - nie dadzą dzieciom tyle, ile dają najróżniejsze gry, zabawy, projekty i całkiem poważne zadania-wyzwania wymyślane przez twórczych nauczycieli.

CC-BY-SA Superbelfrzy RP

Wakacje to czas zabaw, oczywiście także edukacyjnych. Czasem jednak brakuje nam inspiracji. „Wakacje, czyli w co się bawić?” pod tym hasłem odbył się 28 lipca, na półmetku wakacji, kolejny webinar Superbelfrzy Nocą, w którym zaprosiłyśmy internautów do wspólnej, wieczornej, wakacyjnej zabawy. I to niejednej.

(C) Politechnika Warszawska, rys. Klaudia Korniluk

Matematyka da się lubić. Wystarczy tylko trochę wysiłku, by mogli się o tym przekonać uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. A to choćby dzięki komiksowi i opowiadaniom o przygodach Bety i Bita.

(C) Edunews.pl

Matematyki można uczyć aż do zanudzenia dzieci w ławkach. Tylko po co? Czy to ich zachęci do rachunków? Można też co jakiś czas wyjść z klasy na szkolny korytarz, dziedziniec, skwer, do ogrodu itp. i tam uczyć matematyki – tej samej poważnej matematyki, ale "na podwórku".

(C) Edunews.pl

Nie licz na elementarz – ani jeden ani nawet trzy (do tzw. wyboru) nie dadzą dzieciom tyle, ile dają najróżniejsze narzędzia wymyślane przez nauczycieli, w tym gry i zabawy. One zdecydowanie lepiej angażują uczniów niż dołączane do elementarza lub skserowane szare karty pracy. Dzieci natychmiast dostrzegają różnice i proszą o więcej. Skąd brać pomysły? Choćby z bloga Zamiast Kserówki.

fot. Fotolia.com

Prima Aprilis w szkole może być pretekstem do pouczającego i zabawnego eksperymentu – losowej zamiany nauczycieli na lekcjach różnych przedmiotów. Przeczytajcie o tym, jak ten pomysł wdrożyli w życie nauczyciele Zespołu Szkół nr 6 w Jastrzębiu Zdroju.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie