Nasze dane krążą w Internecie i w bazach danych. Kto je zbiera i w jaki sposób może wykorzystać? Czym to grozi? Jakie umiejętności i narzędzia pomagają się przed tym bronić? Zagraj i dowiedz się, jak radzić sobie ze śledzącymi reklamami, wścibskimi usługami, utratą urządzenia i innymi przypadkami... trzęsienia danych.fot. CC-BY-SA 3.0 PL Fundacja Panoptykon

W naszym gimnazjum podczas lekcji zazwyczaj dużo się dzieje. Oczywiście nie samo z siebie. Mamy lekcje nie tylko w szkole, ale i w Palmiarni, w Archiwum państwowym, w placówkach muzealnych, w teatrze, w kinie, na różnych wydziałach Politechniki Śląskiej. Lekcje prowadzą zaproszeni goście: artyści, naukowcy, architekci, policjanci, sportowcy... Ostatnio zawitali do nas aktorzy z Kolonii. Dzięki nim przeżyliśmy wielką kulturalną i edukacyjną przygodę.fot. uczniowie Gimnazjum nr 3 w Gliwicach - Kacper Pietraszuk, Paweł Ryłko, Szymon Szczur

W planszówki, karty, kółko – krzyżyk grał chyba każdy z Was i mam nadzieję, że gra nadal. Zresztą gry planszowe przeżywają w ostatnim czasie rozkwit – grają mali i duzi, młodsi i starsi, grają znajomi, grają całe rodziny.CC0 - dantetg - pixabay

Zagadki logiczne. Ciekawostki przyrodnicze. Zaskakujące fakty z różnych dziedzin. Znaczenie trudnych słów. Nad tym właśnie chciałbym spędzać z uczniami dużo więcej czasu niż jest mi dane. Proponuję więc zachęcić ich do samodzielnego poszukiwania rozwiązań. Zmotywować do nauki i zabawy również podczas przerwy.fot. wmojejklasie.blogspot.com

Dzisiaj, 15 września, wypada edukacyjne święto kreatywności, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Czy to jest ważna data w kalendarzu ucznia? Może nie każdego, ale tych najmłodszych na pewno. Można bowiem powiedzieć, że gdy chodzi o dziecięcą twórczość, to rysowanie kropki jest to jedna z pierwszych umiejętności plastycznych - pojawia się między 12 a 16 miesiącem życia. Czy początkiem rozwoju talentu dziecka mogła być kropka? Wcale niewykluczone.fot. International Dot Day

Dzieci i młodzież uwielbiają gry – dlaczego by tego zainteresowania ne wykorzystać do celów edukacyjnych? Popularnym mitem jest twierdzenie, że grając w gry uczniowie marnują czas. Z badań wynika co innego. Gry rozwijają kreatywność, relacje towarzyskie, pomagają kształcić kompetencje potrzebne w XXI wieku.© Edunews.pl

Używamy ich każdego dnia. W mowie i w piśmie. Uczyliśmy się o nich w szkole, a niektórzy również na studiach. Dla jednych, poznanie ich było interesującym odkryciem. Dla drugich – zmorą. Należę do tej grupy osób, dla których gramatyka, czy to w szkole, czy na studiach, była wyzwaniem. Jak zatem mogę rozmawiać o częściach mowy aby nie przekazać dzieciom własnych uprzedzeń?fot. wykonano w Tagxedo.com

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ludzie przeginają. Skoro tacy wrażliwi na konstruktywną krytykę, niech wyłączą internet i pójdą na s...
Cichy Janusz napisał/a komentarz do Niż demograficzny niczego nie rozwiąże!
Obawiam się, że myślenie i działanie wielu samorządowców będzie sprowadzało się do pomysłów na zagęs...
Trwają prace, aby od 1 września 2025 roku obowiązywał zakaz korzystania z telefonów w polskich szkoł...
Uszeregowanie pytań w teście - BARDZO WAŻNE. Nawet, jeśli wynik końcowy nie będzie wyraźnie lepszy, ...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do O umiejętnościach matematycznych w życiu i w szkole
Panie Redaktorze, proszę nie upubliczniać takiego głosu jak komentarz Ppp na temat nauczania matemat...
Ad. zasada numer 6: AI analizuje dane, ale te dane AI pobiera ze serwera, na który wsadził je człowi...
Czyli AŻ 34% nie odróżnia hejtu od słusznej krytyki - nie jest dobrze! Właściwie nie wiadomo, jak dy...
Przeszukiwanie plecaków, toreb i kieszeni? Patrole polujące na ukrywających się z telefonami w krzak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie