Zagadki logiczne. Ciekawostki przyrodnicze. Zaskakujące fakty z różnych dziedzin. Znaczenie trudnych słów. Nad tym właśnie chciałbym spędzać z uczniami dużo więcej czasu niż jest mi dane. Proponuję więc zachęcić ich do samodzielnego poszukiwania rozwiązań. Zmotywować do nauki i zabawy również podczas przerwy.fot. wmojejklasie.blogspot.com

Dzisiaj, 15 września, wypada edukacyjne święto kreatywności, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Czy to jest ważna data w kalendarzu ucznia? Może nie każdego, ale tych najmłodszych na pewno. Można bowiem powiedzieć, że gdy chodzi o dziecięcą twórczość, to rysowanie kropki jest to jedna z pierwszych umiejętności plastycznych - pojawia się między 12 a 16 miesiącem życia. Czy początkiem rozwoju talentu dziecka mogła być kropka? Wcale niewykluczone.fot. International Dot Day

Narzekamy, że dzieci i młodzież w szkołach mają mało ruchu, że uczniowie ciągle siedzą zgarbieni w ławkach. Czas więc najwyższy trochę się poruszać! Zapraszamy do aktywności, która przyniesie małym i dużym uczniom wiele śmiechu, ruchu i zabawy. A jednocześnie nauczy współpracy w grupie i przyniesie radość ze wspólnych działań. Rozpoczynamy konkurs School Dance 2014. Cała szkoła tańczy!fot. www.schooldance.pl

Dzieci i młodzież uwielbiają gry – dlaczego by tego zainteresowania ne wykorzystać do celów edukacyjnych? Popularnym mitem jest twierdzenie, że grając w gry uczniowie marnują czas. Z badań wynika co innego. Gry rozwijają kreatywność, relacje towarzyskie, pomagają kształcić kompetencje potrzebne w XXI wieku.© Edunews.pl

Uwielbiam projekty, mogłabym w sumie pracować tylko i wyłącznie w ten sposób. Oprócz projektów lubię gry planszowe. Dlatego, gdy dwa lata temu do gimnazjalnego projektu edukacyjnego zgłosiła się do mnie grupka chłopców niezbyt aktywnych szkolnie, nie miałam wątpliwości, co do przydzielenia im zadania.© Marta Florkiewicz-Borkowska, Superbelfrzy RP

Używamy ich każdego dnia. W mowie i w piśmie. Uczyliśmy się o nich w szkole, a niektórzy również na studiach. Dla jednych, poznanie ich było interesującym odkryciem. Dla drugich – zmorą. Należę do tej grupy osób, dla których gramatyka, czy to w szkole, czy na studiach, była wyzwaniem. Jak zatem mogę rozmawiać o częściach mowy aby nie przekazać dzieciom własnych uprzedzeń?fot. wykonano w Tagxedo.com

Początek tej historii miał miejsce w sieci. To właśnie tutaj w grupie Superbelfrzy RP na Facebooku poznałam Monikę Walkowiak – szaloną nauczycielką ze szkoły podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim. Podczas spotkania w realu w Łodzi, w trakcie pierwszego w historii konwentu Superbelfrów, wpadłam na pomysł, aby wyjść z moimi zajęciami technicznymi poza mury szkoły, poza granice Pielgrzymowic, gminy, ba – nawet powiatu. Okazało się, że wyszłam jeszcze dalej, nawet poza granice województwa.fot. Marta Florkiewicz-Borkowska

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie