Doczekaliśmy się – mamy jedno z najnowocześniejszych w Europie centrów edukacyjno-kulturalnych popularyzujących naukę. Wczoraj, po bardzo krótkim, jak na realia polskie, okresie prac, otwarte zostało w Warszawie Centrum Nauki Kopernik. Inaugurację uświetnił Wielki Wybuch - plenerowy, multimedialny spektakl w reżyserii Petera Greenawaya i Saskii Boddeke.CN Kopernik

W naszej bardzo polskiej skłonności do narzekania na wszystko i na wszystkich często zapominamy, że jednak coś w kraju się zmienia poprawiając jakość życia. Przestały zatruwać powietrze i wodę zakłady przemysłowe, powstaje coraz więcej domów, dróg, ścieżek rowerowych, przedsiębiorstwa modernizują się, pracownicy podnoszą kwalifikacje. Twórzmy filmową mapę tych przemian!Fundacja Think!

edutainmentGry komputerowe silnie oddziałują na kulturę i wykształcenie młodzieży i stąd duże zainteresowanie wykorzystaniem ich w kształceniu. Regularne granie może rozwinąć wiele umiejętności, w tym między innymi te związane z koncentracją uwagi. Nowe badania z zakresu projektowania gier i badania umysłu otwierają nowe perspektywy przed grami edukacyjnymi. 
 

Zawsze warto wybrać się na Piknik Naukowy. Choćby po to, aby poprawić sobie humor. Gdy trafiam na imprezę Polskiego Radio i Centrum Nauki Kopernik, nabieram wiary, że jednak z tą edukacją w Polsce nie jest źle. Dzieje się bardzo dużo, wielu prawdziwych entuzjastów uczestniczy w pokazach i robią to z uśmiechem, no i wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem dzieci i rodziców. (C) EDUNEWS.PL

edutainmentFundacja Think! zaprasza uczniów i nauczycieli do udziału w projekcie „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa Przemian”. W ramach projektu odbędzie się m.in. ogólnopolski konkurs skierowany do uczniów na najciekawsze filmy ukazujące rozwój naszego kraju (w wielu wymiarach) dzięki finansowemu wsparciu z Funduszy Europejskich. Uwaga, przewidziano wysokie nagrody!
 

Olbrzymią popularność w Stanach Zjednoczonych zdobywa film pokazujący uczniów szkoły średniej z Ocoee śpiewających piosenkę „Gotta Keep Reading“ (Musisz czytać) promującą czytanie. Słychać często narzekanie, że uczniowie nie czytają. Nauczyciele i edukatorzy przekonują ich ciągle, że czytać muszą. Może trzeba wytłumaczyć to w inny sposób?PHOTO: SXC.HU

gry w edukacjiNie można dłużej ignorować znaczenia gier komputerowych w rozwijaniu umiejętności potrzebnych w społeczeństwie informacyjnym. Do takiego wniosku doszły szkockie władze edukacyjne, uznając, że wprowadzenie do szkół gier jako narzędzi edukacyjnych nie tylko jest formą ćwiczenia umysłu, ale przekłada się na zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie