Ostatnio na popularności zyskuje termin "app smashing". Osoby, które często przeglądają anglojęzyczne strony poświęcone edukacji, śledzą nowości na Twitterze lub współpracują z nauczycielami z USA, prawdopodobnie już niejeden raz zetknęły się z tym określeniem. A co to właściwie jest ten cały app smashing?

Czas wakacyjny był dla mnie momentem sprzątania w mojej skrzynce narzędziowej. Z niektórymi ulubionymi aplikacjami przyszła pora się rozstać. Głównie za sprawą naturalnego, ekonomicznego procesu zamykania lub ograniczania opcji darmowej (niestety żyjemy w takim świecie edukacyjnym, w którym nie mogę liczyć na wsparcie instytucjonalne w tym zakresie), a czasami była to kwestia poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych. Gdybym miała wybrać jedno narzędzie, które sprawdzało mi się w ostatnich miesiącach najlepiej i dała mi i moim uczniom różnorodne możliwości działania i tworzenia wybrałabym na pewno aplikację Book Creator, czyli chmurową aplikację pozwalającą na tworzenie e-książek.

Czas wakacji to odpowiedni moment na wspólne, rodzinne zabawy, gry planszowe i zręcznościowe. To też dobry czas na rozwijanie logicznego myślenia, percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ale także czas na rozwijanie rozmaitych kompetencji przez zabawę.

Bardzo trudno jest czegokolwiek się nauczyć, gdy myślimy, że coś nam zagraża i się boimy. Ocenianie kształtujące stwarza warunki, w których uczniowie mogą się czuć bezpiecznie. Sprzyjające środowisko jest tworzone poprzez budowanie zaufania i szacunku między nauczycielem a uczniami.

Pewien czas temu promowaliśmy wśród nauczycieli – SOK, czyli Sprawnościowy OK. Wiem, że wiele osób zaczęło z powodzeniem go stosować. Mało o tym mówimy, bo pomysł jest bardzo prosty i łatwy w zastosowaniu. Przedstawię go w trzech krokach.

Oczywiste jest, że uczniowie bardziej się angażują w naukę, gdy czują, że to, czego się uczą, jest ważne, interesujące i przydatne. Przeprowadzono wiele badań, z których takie wnioski można wyciągnąć.

Naukę matematyki warto opierać na aktywności i działaniu uczniów, a jednym z narzędzi temu służących mogą być gry i zabawy matematyczne. Takie podejście sprawdza się szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej i pozwala tworzyć przestrzeń do wypracowywania osobistych strategii rozwiązywania problemów matematycznych, sprzyja rozwijaniu współpracy i komunikowania się.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie