Jak tworzyć przestrzeń do nauki, w której wszyscy będą cię czuć dobrze? Jak sprawić, żeby do szkoły i uczniowie i nauczyciele przychodzili z przyjemnością, gdyż radość będzie im sprawiać już samo przebywanie w szkole? Czy koniecznie potrzebujemy wielkich nakładów, aby coś zmienić, poprawić, sprawić, że w szkole będziemy po prostu czuć się dobrze? Chyba powinniśmy zacząć szerzej patrzeć na przestrzeń, w której się uczymy. Korzystajmy z dobrych wzorców.fot. Fotolia.com

Jak przekonać nauczycieli do nowoczesnych metod nauczania? W jaki sposób zachęcić ich do wypróbowania (nieznanych lub mało im znanych) technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na swoich zajęciach? Może po prostu trzeba na chwilę dać im szansę stać się uczniem w takiej nowoczesnej klasie?fot. Fabryka Przyszłości, Tarnów

Na rynku edukacji pojawia się coraz więcej narzędzi edukacyjnych, tworzonych zarówno przez podmioty prywatne, publiczne, organizacje pozarządowe, a nawet indywidualne osoby. Jest to rezultat nieograniczonej ludzkiej kreatywności, także dzięki istnieniu różnorodnych narzędzi i platform służących do wspierania edukacji. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie o skuteczność tych narzędzi – czy wszystkie pomagają, czy też mogą zaszkodzić osobom uczącym się. Pearson, wiodąca światowa firma edukacyjna, ogłosiła właśnie swoją globalną strategię edukacyjną, w której ocena skuteczności edukacyjnej (ang. efficacy) stała się jej kluczowym elementem.fot. Fotolia.com

Jak skutecznie uczyć się języka obcego? Pytanie to zapewne stawia sobie wielu, zwłaszcza młodych nauczycieli w Polsce. Zalecałbym jak najwięcej eksperymentów z językiem, zwłaszcza gdy chcemy skutecznie uczyć komunikowania się w obcej mowie. Na ortografię też przyjdzie czas, a najpierw trzeba przełamać barierę (nie)mówienia.fot. sxc.hu

Z początkiem roku szkolnego z piątej klasy szkoły podstawowej zostałem przeniesiony w zupełnie inny świat. Pracuję teraz z klasą drugą. Odmienny rodzaj energii i metod pracy. Przygotowując zajęcia, które miałem prowadzić w czasie Dnia Nauczyciela sięgnąłem po pomysł Storytelling Pathways znaleziony kilka miesięcy temu przez Annę Grzegory z Logofigle.pl.(C) Szkoła Podstawowa nr 41 w Szczecinie

Czy nasi czytelnicy wiedzą, gdzie w Europie powstaje najlepsza treść edukacyjna przeznaczona dla dzieci? Może w Polsce? Otóż tak! Wideoblog prowadzony przez Katarzynę Krywult i uczniów ze Szkoły Podstawowej w Bestwinie zdobył właśnie jedną z głównych nagród w ogólnoeuropejskim konkursie The European Award for Best Content for Kids. Zwycięzców na wręczenie nagród zaproszono do Brukseli.fot. http://instrukcjaobslugijezykapolskiego.blogspot.com/

Kiedy Peter Reynolds napisał książkę "The Dot" nie myślał pewnie, że poruszy kropkowy świat i to dosłownie. Jest autorem i ilustratorem książek dla dzieci i młodzieży, zdobywcą wielu nagród. Książeczka The Dot opowiada o kropce, która zmieniła świat małej Vashti, albo o Vashti, która dzięki kropce uwierzyła w siebie. Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków oraz wydana alfabetem Braille’a. Napisana jest bardzo oszczędnie, znakomite rysunki pozwalają nawet małym dzieciom, które nie potrafią czytać polubić dziewczynkę, główną bohaterkę utworu.fot. International Dot Day

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie