Pod skrótem tym kryje się „International Conference on Education and New Developments 2014”. Przez trzy dni, naukowcy z różnych krajów dyskutowali swoje odkrycia i wyniki badań, dotyczących edukacji. Niektórzy z nich odbyli naprawdę daleką podróż – jak choćby przedstawiciele Tajwanu, Australii czy Kanady. Warto było usłyszeć ich przemyślenia na temat wyzwań we współczesnej edukacji.fot. Fotolia.com

Konferencja INSPIR@CJE 2014 rozpoczęta. Pierwszy dzień konferencji był bogaty w inspirujące, a jakże, wystąpienia, w których prelegenci dzielili się z uczestnikami swoimi doświadczeniami z pracy z uczniami i studentami oraz udowadniali, że dzięki zastosowaniu różnorodnych metod pracy z TIK lekcje w każdej szkole mogą być atrakcyjne i angażujące uczniów, a ci nie będą chcieli oderwać się od uczenia.logo INSPIRACJE 2014

Jak długo można pytać, co jest potrzebne, żeby zbudować most? Jak długo można rozmawiać na temat fundamentów budowanego domu? Jak długo można dywagować nad oczywistymi faktami, że dom musi mieć okna, drzwi, klamki, podłogi, dach, ogrzewanie, elektryczność? Jak długo można się zastanawiać nad rzeczami oczywistymi?fot. Fotolia.com

Szkoły potrzebują dobrych dyrektorów. O pożądanych ich cechach napisano już sporo, ale czasy się zmieniają. Wydawnictwo Wolters Kluwer, wydające znane czasopismo „Dyrektor Szkoły”, organizuje konkurs „Super Dyrektor”. Jaki ma być dziś dyrektor szkoły? Kto ma wskazać takiego szefa i jaki ma być ten superdyrektor?fot. Fotolia.com

Modernizacja szkoły nie dokona się jedynie poprzez zakupy sprzętu. Podczas zakończonej w piątek 18 Konferencji „Miasta w Internecie“ miałem przyjemność prowadzić wraz z dr Anną Hildebrandt z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową dyskusję na temat cyfryzacji szkoły. Wszyscy uczestnicy rozmowy zgadzali się, że należy szerzej wykorzystywać technologie edukacyjne, szkolić nauczycieli i unowocześniać metody nauczania oraz że można i należy robić to za pieniądze unijne.fot. Stowarzyszenie Miasta w Internecie

fot. Fotolia.com

Wzmocnienie kształcenia przedsiębiorczości, kompetencji zawodowych, interpersonalnych oraz analitycznych, bez których trudno odnieść sukces na rynku pracy. Minister nauki przedstawiła szczegóły nowego rządowego programu, który zastąpi program kierunków zamawianych 2008-13 w nowej perspektywie finansowej UE w latach 2014-2020. Na jego pilotaż ministerstwo nauki przeznaczy 50 mln zł. W całej nowej perspektywie finansowej chce wydać na to 1,2 mld zł.

Od przyszłego roku zmienia się formuła egzaminu maturalnego z języka polskiego. Jak będzie wyglądał przykładowy arkusz? Jak zmieni się klucz odpowiedzi? Co z częścią ustną egzaminu? Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadza badanie, dzięki któremu uczniowie i nauczyciele sprawdzą, na co powinni zwrócić uwagę w trakcie przygotowań do nowej matury.fot. Fotolia.com

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie