W ramach wakacyjnej akcji czytelniczej połknąłem książkę pt. „The 5 Dimensions of Engaged Teaching”. Książka napisana jest z przekonaniem, że bycia dobrym nauczycielem można się nauczyć. W inspirujący sposób pokazuje fundamenty zaangażowanego nauczania. Teoretyczne akapity obrazowane są praktycznymi przykładami przedstawiającymi w jaki sposób, w ramach pracy nad „byciem nauczycielem”, można je rozwijać.fot: istockphoto.com

W poszukiwaniu uzasadnienia dla wizji edukacji przyszłości uwzględniającej najnowsze osiągnięcia w zakresie filozofii, pedagogiki, psychologii i badań edukacyjnych, natrafiłem na wyjątkową pracę Marzanny Kielar[1] dotyczącą zastosowania w edukacji integralnej wizji Kena Wilbera - amerykańskiego filozofa uznawanego za najbardziej znaczącego przedstawiciela filozofii ewolucyjnej i innowacyjnego myślenia.fot. Fotolia.com

W przedwczorajszych szkołach wczorajsi nauczyciele przygotowują uczniów do rozwiązywania problemów, jakie przyniesie jutro. Nakładem Wydawnictwa Naukowego UMK właśnie ukazała się moja książka „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”.fot: sxc.hu

Jak co roku w wakacje uczelnie przygotowują się na przyjęcie nowych studentów, natomiast młodzi czekają z niecierpliwością, aż rozpocznie się ich dorosła przygoda. Czekają ich, też niemałe wydatki. Czas, by na nie się przygotować.photo: sxc.hu

Szanowni nauczyciele i dyrektorzy wszystkich szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Drugiego września przyjmiecie w progi Waszych placówek pierwszoklasistów. Przypuszczam, że powitacie nowych uczniów i ich rodziców tak jak zawsze.photo: istockphoto.com

Do obserwowania samego siebie oraz do przygotowywania nowych lekcji stosuję od lat poniższy arkusz. Dobrze sprawdza się w pracy w tandemie, gdzie partnerzy mogą się wzajemnie obserwować. Polecam go również przy lekcjach ocenianych.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Przedmiotowy System Oceniania z języka niemieckiego przygotowuję w roku szkolnym 2013/2014 po raz pierwszy w mojej pracy zawodowej nie jeden dla całej szkoły, nawet nie jeden dla wszystkich „moich” uczniów, ale w sposób zindywidualizowany dla każdej grupy. Być może w przyszłym roku, a może już semestrze każdy uczeń otrzyma indywidualny PSO, co wydaje się być możliwe przy prowadzonych przeze mnie około 110 uczniów i uczennic. Pożyjemy, zobaczymy.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

fajny pomysł😀
Fizyka, chemia i biologia to są różne dziedziny nauki. Wypracowały różne metody, zestawy pojęć i "pr...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Przyroda w szkole, czyli co może nas czekać w 2026 r.
Kluczem do zmiany zawsze są nauczyciele. To oni zmieniają edukację na lepsze, a nie ministerstwo. Zm...
Zlikwidujmy oceny - wydaje się to proste rozwiązanie, przemawia za nim chęć wygaszenia nadmiernej i ...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Jak szybko wydać 10 milionów?
Sprawa wydaje się bulwersująca, aczkolwiek po części wynika z narzucenia samym sobie (jesteśmy w tym...
Małgorzata napisał/a komentarz do Kryzys wizerunkowy
,,Pręgież ?"...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Maszyna Cezara, czyli przygody z szyframi
Tu jest link do zdjęcia linijki Cezara: https://edunews.pl/images/obrazki/linijka-cezara01.jpg - roz...
Młodzi nauczyciele nie otworzyli jeszcze wszystkich drzwi w tym zbudowanym na krzemie pałacu AI. AI ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie