Nauczyciele zastanawiając się nad sposobami motywacji uczniów do uczenia się, pytają przede wszystkim, jak to robić i jak dotrzeć do ucznia? Poradnik „O motywowaniu do uczenia się i pracy nad sobą“, autorstwa Juliana Piotra Sawińskiego, został opracowany z myślą o wspieraniu działań inspirujących, doradczych i innowacyjnych nauczycieli – bo żeby innym doradzać, pomagać i podpowiadać, trzeba samemu to znać i ćwiczyć, być zmotywowanym.photo: sxc.hu

Od pewnego czasu funkcjonuje kolejne - ukute przez socjologów - określenie uczniów uczęszczających obecnie do szkoły. Mówi się o nim pokolenie 3F: fun, friends and feedback (zabawa, przyjaciele i natychmiastowa informacja zwrotna). Czy to jest dla nich najważniejsze?(C) Andrey Kiselev - Fotolia.com

Żeby zrozumieć obecny świat nie wystarczy beczkę soli zjeść. Nauczyciele podejmują to zadanie. Dynamicznie zmieniający się świat stawia pedagogów i nauczycieli wobec nowych wyzwań oraz zadań, z którymi trzeba sobie jakoś poradzić. A może potrzebny jest dziś inny, nowy typ nauczyciela. Jakiego nauczyciela potrzebuje edukacja XXI wieku?(C) Monkey Business - fotolia.com

Staram się godzić tradycję amerykańską z europejską (chociaż europejskie mają bardzo różne oblicze) i polską (chociaż i tu wiele zależy od regionu). Wszystko się zmienia. Już i w Stanach Zjednoczonych nie można mówić o takiej etyce uczniowskiej i studenckiej, jak jeszcze do niedawna.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Problem edukacji, a tym samym ustroju systemu szkolnego oraz współdziałania wszystkich elementów uczestniczących w procesie kształcenia i kształtowania osób można i należy analizować z wielu perspektyw. Perspektywa określona przez tematykę VII Kongresu Obywatelskiego (Jaka przyszłość polskiej edukacji?) wynika z pytania o rozwój Polski i Polaków w XXI wieku i wymagane w związku z tym umiejętności oraz kompetencje.photo: sxc.hu

Kamera w klasie pomaga analizować, doskonalić i oceniać proces uczenia się i nauczania. Stosowanie kart oceny, wypełnianych samodzielnie przez uczniów oraz Przedmiotowego Systemu Oceniania uwzględniającego rozwój osobisty ucznia, osiągany dzięki danemu przedmiotowi oraz poniższa karta (samo)oceny prezentacji są w mojej praktyce ściśle z sobą wzajemnie powiązane.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Profesor Mitchel Resnick, który będzie w lipcu gościem konferencji Uczyć się będąc połączonym – 10. Światowej Konferencji Komputery w Edukacji, wymyślił program Scratch, aby zainteresować dzieci tworzeniem gier i animacji. Uważa bowiem, że jeśli zaczną się one bawić komputerami i programowaniem w młodości, będą w stanie w przyszłości twórczo wykorzystywać każdą technologię.Scratch

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie