Polscy uczniowie lubią przedmioty ścisłe, jednak wciąż rzadko wybierają je jako kierunek studiów. Aby to zmienić, trzeba uczyć ciekawie i to już od przedszkola - wynika z badań dr Stefanii Elbanowskiej-Ciemuchowskiej z Uniwersytetu Warszawskiego. Polska, tak jak inne kraje UE, zmaga się z problemem przyciągnięcia młodzieży na studia w dziedzinach ścisłych i technicznych.
Korzystanie z technologii przez młodych nauczycieli
Młodzi nauczyciele nie są wcale bardziej skłonni używać w nauczaniu nowych technologii, niż ich starsi koledzy pracujący w zawodzie 10 lat lub więcej. Chociaż często posiadają większą wiedzę i umiejętności związane z komputerami i technologiami informacyjnymi, wcale nie wykorzystują jej często na zajęciach. Czy powodem jest brak infrastruktury?
Studiujący internauci wierni tradycyjnym źródłom wiedzy?
Przygotowujący się do sesji egzaminacyjnej studenci-internauci korzystają przede wszystkim z tradycyjnych źródeł wiedzy - wykładów i książek; nieco rzadziej sięgają po e-learning i Wikipedię - wynika z raportu "Internet mobilny w życiu studenta", opracowanego przez dra Krzysztofa Krejtza, psychologa ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS).
Multimedialne pokolenie i jego świat
Dzisiejsza technologia pozwala dzieciom i młodzieży na prawie 24-godzinny /7 dni w tygodniu dostęp do mediów. Wyniki badania amerykańskiej Kaiser Family Foundation pokazują, że większość z nich spędza w multimedialnym świecie blisko 8 godzin dziennie. Mamy do czynienia z nowym pokoleniem, zwanym M2, którego życie obraca się w kręgu multimedialnych gadżetów i programów.
Humaniści słabo przygotowani do pracy zawodowej
Przedsiębiorcy uważają, że aż 60% absolwentów kończących studia humanistyczne i 44% kończących kierunki ekonomiczne oraz zarządzanie, jest źle przygotowanych do wykonywania pracy zawodowej – oto wyniki badania przeprowadzonego przez organizację Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej (wcześniej Konfederacja Pracodawców Polskich).
W stronę nowego modelu edukacji (4)
Kończymy cykl o najważniejszych wyzwaniach polskiej edukacji. W ostatniej części opracowania skupimy się na kwestii przywództwa i jakości kapitału ludzkiego w edukacji oraz na rozwoju systemu edukacji poprzez szkoły i podmioty niepubliczne. Najbliższe lata przyniosą odpowiedź, które z tych wyzwań zostały podjęte (oby jak najwięcej) przez władze oświatowe.
Rzeczywistość poszerzona ułatwi życie
Augmented Reality (AR) to połączenie rzeczywistości i świata wirtualnego - rzeczywistość wzbogacona o elementy generowane przez komputer. Coraz częściej AR można spotkać w grach komputerowych, rozrywce, reklamie. Prace nad jej zastosowaniami są prowadzone na całym świecie, także w Polsce – mówi dr Jaromir Przybyło z Laboratorium Biocybernetyki Katedry Automatyki AGH.