ImageDoświadczenia amerykańskie i brytyjskie wskazują, że dziewczynki w trakcie edukacji szkolnej nie spędzają tyle czasu przed komputerami co chłopcy. Zauważono, że jeżeli już używają komputerów, nie robią tego wyłącznie dla rozrywki i gier. Chcą czegoś więcej – używają więc komputerów tylko jako jednego z wielu narzędzi, za pomocą których mają zrealizować zadanie.

 

ImageDzieci w wieku 8-16 mies. nie powinny oglądać multimedialnych programów edukacyjnych. Naukowcy z Uniwersytetu Waszyngtona i Instytutu Badawczego Szpitalu Dziecięcego w Seattle zauważyli, że każda godzina dziennie spędzona przed telewizorem lub komputerem powoduje, iż dziecko rozumie do 8 słów mniej, niż maluch, który nie ogląda takich programów.

 

ImageOd 1997 roku Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) pyta rodziców o wydatki, jakie ponieśli na przygotowanie swoich dzieci do nowego roku szkolnego. Próbuje też ustalić, ilu z nich opłaca dzieciom udział w dodatkowych zajęciach edukacyjnych i ogólnorozwojowych, które organizowane są w szkole lub poza nią, oraz jakie kwoty wydaja na ten cel.

 

edukacja społecznaZadziwiające, że współczesne systemy edukacji tak małą uwagę zwracają na kształtowanie świadomości ekonomicznej społeczeństwa, w szczególności w obszarze finansów osobistych. Tracą na tym przede wszystkim zwykli ludzie, choćby dlatego, że nie potrafią zadbać o swoje zasoby finansowe i albo nadmiernie się zadłużają.

jakość edukacjiNie tylko osoby zajmujące się edukacją mają silne poczucie, że dotychczasowa praktyka nauczania szkolnego jest już nieskuteczna. Na szkołę narzekają uczniowie, rodzice... i sami nauczyciele. Nie wspominam już o instytucjach profesjonalnie powołanych do działań na rzecz edukacji, które wyraźnie czują, że obecny stan rzeczy jest mało satysfakcjonujący.

 

ImageBadania przeprowadzone wśród amerykańskich studentów przez firmę Houghton Mifflin przyniosły dane dotyczące wykorzystania Internetu w procesie edukacji na uczelniach wyższych. 59% studentów potwierdza, że korzysta regularnie z narzędzi internetowych, które umożliwiają im bezpośrednie śledzenie programu nauczania i przygotowują do egzaminów.

 

ImageWyniki badań realizowanych przez dwie amerykańskie instytucje non-profit – Common Sense Media i Cable in the Classroom wskazują, że dorośli Amerykanie dostrzegają znaczenie Internetu dla rozwoju swoich dzieci. Jak deklaruje 85% badanych rodziców - od małego starają się uczyć swoje dzieci, w jaki sposób korzystać i zachowywać się w Internecie.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie