(C) Edunews.pl

Podobno wszyscy jesteśmy trochę dziećmi, jedni mniej, drudzy bardziej. W tym szczególnym Dniu Dziecka pewnie wszyscy uwielbialiśmy otrzymywać prezenty i prezenciki – dziś o nie dużo łatwiej niż kiedyś, gdy na półkach nie było takiego bogactwa zabawek (i tandety również). Próbujmy jednak dawać dzieciom nie tylko rzeczy i gadżety (zwłaszcza kreatywne), ale i rozwijać umiejętności, rozbudzając ich ciekawość i chęć edukacyjnej zabawy.

Nauczanie matematyki już od klasy I szkoły podstawowej jest sporym wyzwaniem dla nauczycieli. Zbyt szybko chcemy dzieci uczyć abstrakcyjnego myślenia, zamiast wprowadzania kolejnych zabaw z matematyką i coraz bardziej zaawansowanych obliczeń. Zbyt szybko też próbujemy narzucać jedynie słuszną metodę rozwiązywania zadań, zamiast pozwolić dzieciom na poszukiwania swoich własnych sposobów i uczenia się na błędach.(C) Edunews.pl - INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015

Zamki uznawane są za perły architektury średniowiecznej. Określane mianem świadków przeszłości, zachwycają i rozbudzają wyobraźnię. Każdy opowiada unikatową historię. Jedne kojarzone są z pięknymi legendami, inne z tragicznymi wydarzeniami historycznymi. Wiele z nich wciąż jeszcze czeka na odkrycie.CC-BY Jerzy Strzelecki, Wikipedia

Tydzień temu miałam przyjemność uczestniczyć w szkoleniu, które prowadził Tony Buzan – autorytet z dziedziny technik uczenia się oraz mindmappingu. Buzan bardzo dużo uwagi poświęcił roli nauczyciela. Wielokrotnie podkreślał, że nauczyciel jest najważniejszy. To od niego zależy przyszłość dzieci. Podczas warsztatów użył wielu ciekawych metafor przemawiających do wyobraźni i dających sporo do myślenia.CC-BY Futuredu Marcin Polak

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Dzieci w szkole podstawowej uczą się najlepiej przez gry i zabawy, podczas których mogą wykazać się aktywnością ruchową, wiedzą, inteligencją i różnorodnymi umiejętnościami. Dzięki nim rozwijają różnorodne umiejętności i utrwalają wiedzę. Na tym etapie kształcenia można powiedzieć, że nauka jest zabawą, a zabawa nauką…

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Lekcje przyrody dla dzieci w szkole podstawowej w zasadzie zawsze mogłyby być fascynujące, szczególnie, gdy szkoła położona jest w pobliżu terenów zielonych: parku, lasu, jeziorka, łąki. Jeśli to możliwe dzieci powinny jak najczęściej mieć zapewniony bezpośredni kontakt z przyrodą. Na pewno nie powinniśmy poprzestać na poznawaniu przyrody wyłącznie z podręcznika – starajmy się szerzej wykorzystać nowe technologie.

Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej wraz z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej zapraszają do udziału w kolejnej edycji Filmowych Gier Miejskich. W tym roku gry odbędą się 29 maja i 1 czerwca aż w 16 miastach w Polsce!fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie