Pokój relaksu, wypożyczalnia rowerów, nowoczesne i kolorowe szafki dla uczniów czy projekt oparty o warsztaty kulinarne i zdrową żywność w szkołach – to niektóre z pomysłów odpowiadających na potrzeby społeczności uczniowskiej, które zostały zbadane i opracowane przez młodzież z gdańskich gimnazjów nr 8 i 25. Zaprojektowanie takiego przedsięwzięcia i odpowiednie opisanie go w modelowych szablonach to ostatnie z zadań gimnazjalistów biorących udział w projekcie „Lekcje Przedsiębiorczości”.fot. Michał Młynarczyk

Uczniowie w każdym wieku lubią gry i zabawy, w których mogą wykazać się swoją wiedzą. W zasadzie na każdym przedmiocie można wprowadzić taką kilkuminutową przerwę na „klasowy teleturniej”. Wykorzystać do tego możemy na przykład aplikację Kahoot, która jest formą interaktywnego quizu.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Szyfry towarzyszą nam każdego dnia i nie zdajemy sobie sprawy, jak są blisko. Bo szyfrowanie, to nic innego jak kodowanie, a kodowanie znajduje się w kartach kredytowych, bankomatach, walizkach podróżnych, systemach alarmowych... Bez wiedzy na temat łamania szyfrów, bez klucza jesteśmy bezsilni, ale pomoże nam maszyna szyfrująca Cezara i może ona być Twoja!fot. Fotolia.com

Co będzie dalej, czyli wspólne odgadywanie możliwych rozwiązań fabuły opowiadania, rozpracowanie językowych chwytów Romea, a także odpowiedź na pytanie, co jest kluczem do sławy i bogactwa – na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych pojawiło się wiele dobrych pomysłów na ciekawe lekcje języka polskiego w gimnazjum. Czy rzeczywiście nauczyciele potrzebują nowych materiałów? Co o tym mówią dotychczasowe badania IBE?fot. Fotolia.com

(C) Edunews.pl

Podobno wszyscy jesteśmy trochę dziećmi, jedni mniej, drudzy bardziej. W tym szczególnym Dniu Dziecka pewnie wszyscy uwielbialiśmy otrzymywać prezenty i prezenciki – dziś o nie dużo łatwiej niż kiedyś, gdy na półkach nie było takiego bogactwa zabawek (i tandety również). Próbujmy jednak dawać dzieciom nie tylko rzeczy i gadżety (zwłaszcza kreatywne), ale i rozwijać umiejętności, rozbudzając ich ciekawość i chęć edukacyjnej zabawy.

Nauczanie matematyki już od klasy I szkoły podstawowej jest sporym wyzwaniem dla nauczycieli. Zbyt szybko chcemy dzieci uczyć abstrakcyjnego myślenia, zamiast wprowadzania kolejnych zabaw z matematyką i coraz bardziej zaawansowanych obliczeń. Zbyt szybko też próbujemy narzucać jedynie słuszną metodę rozwiązywania zadań, zamiast pozwolić dzieciom na poszukiwania swoich własnych sposobów i uczenia się na błędach.(C) Edunews.pl - INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015

Zamki uznawane są za perły architektury średniowiecznej. Określane mianem świadków przeszłości, zachwycają i rozbudzają wyobraźnię. Każdy opowiada unikatową historię. Jedne kojarzone są z pięknymi legendami, inne z tragicznymi wydarzeniami historycznymi. Wiele z nich wciąż jeszcze czeka na odkrycie.CC-BY Jerzy Strzelecki, Wikipedia

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie