Szósta edycja programu Młody Obywatel dobiegła końca! Ten program realizowany jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundację BGK od 2010 roku. Ostatnia edycja była poświęcona działaniom w przestrzeni publicznej: badaniu najbliższej okolicy i zmienianiu jej na lepsze, angażowaniu do tego celu lokalnej społeczności. Uczestnicy programu otrzymali m. in. wsparcie w postaci materiałów edukacyjnych pt. „Zmiennicy”.
O tworzeniu gier miejskich
Czym jest gra miejska? Jest to stosunkowo nowa forma rozrywki, rozgrywana w wielu miejscach na świecie. Istotą tych gier jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. Może jak najbardziej służyć edukacji. Gra miejska łączy w sobie cechy flash mobów, happeningów ulicznych oraz gier komputerowych, RPG i harcerskich podchodów… Ich tematyka może być bardzo różnorodna, od wydarzeń historycznych, przez powieści, po historie wymyślone przez autorów gry, także uczniów i nauczycieli.
Sprawdzamy znajomość tabliczki mnożenia
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to akcja edukacyjna, odbywająca się pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Uczniowie stają się egzaminatorami, a dorośli – egzaminowanymi. W poprzedniej edycji akcji wzięło udział około 100 000 uczestników – m.in. z Polski, USA, Kolumbii, Szwajcarii, Urugwaju czy Jamajki. Kolejna – 5. edycja odbędzie się 25 września 2015 r. Darmowa rejestracja dla szkół trwa do 18 września.
Po co nam projekty w szkołach?
Projekty edukacyjne w szkołach to nie moda, lecz dobra praktyka, której powinniśmy domagać się jak najwięcej. Ich wprowadzenie (formalne i nieformalne) do edukacji szkolnej było i jest mądrym rozwiązaniem, rzadko bowiem jaka inna metoda uczenia się przynosi tyle dobrego po stronie rozwoju kompetencji uczniów.
Przerwa na Quizizz
Monotonia zabija u uczniów motywację do uczenia, a jednak rzadko kiedy potrafimy z nią zerwać w szkole. Uczenie się potrzebuje pozytywnych emocji, a tych w klasie jak na lekarstwo. Czy możemy sobie jakoś pomóc, wykorzystując sprawdzone narzędzia TIK? Jak najbardziej!
Nauczanie oparte na metodzie projektów
Projekt wykorzystany jako jedna z metod nauczania, może wpłynąć pozytywnie na rozwój kompetencji merytorycznych i społecznych uczniów. Praca w zespole nad konkretnym (i mającym sens) zadaniem, może przyczynić się zarówno do ujawnienia, jak i rozwinięcia różnych umiejętności, które będą potrzebne także w "życiu po szkole", czyli po ukończeniu edukacji szkolnej.
Plakaty do szkolnej klasy
„Jak szukać w Google?”, „Narzędzia Google w edukacji”, „Social media w szkole” oraz „Co zrobić ze zdjęciem?” – to cztery plakaty do klas szkolnych, które Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Edunews.pl i nauczycielami grupy Superbelfrzy, a zaprezentowała podczas konferencji INSPIR@CJE 2015. Zawarte w nich podpowiedzi mogą okazać się przydatne i uczniom i nauczycielom.