Amerykańska organizacja non-profit Gamelab Institute of Play złożyła Departamentowi Edukacji miasta Nowy Jork propozycję otwarcia szkoły, która będzie wykorzystywała gry i inne narzędzia oparte na grach jako podstawowe metody nauczania uczniów w klasach ponadpodstawowych (13-19 lat). To pomysł na pierwszą na świecie szkołę Edutainment.

Park Edutainment Wannado City na Florydzie wzbogaciło się o nową ekspozycję dla młodzieży. Projekt M-Lab, wspólna inicjatywa Motoroli i Wannado City, umożliwi młodym ludziom pogłębienie wiedzy na temat nowoczesnych technologii oraz poznanie zawodu naukowca pracującego w laboratorium badawczo-rozwojowym.
Popularność gier komputerowych i video skłania instytucje edukacyjne do zastanowienia się nad wykorzystaniem tych narzędzi w edukacji społecznej. W Nowym Jorku powstało laboratorium PETLab, które zajmować się będzie badaniem gier i symulacji w procesie edukacji oraz projektowaniem i rozwojem gier edukacyjnych dla podmiotów publicznych i prywatnych.
Pomimo, że rządy i korporacje na całym świecie zwiększają inwestycje w badania i rozwój nanotechnologii, pojawiają się alarmujące sygnały, że coraz mniej studentów wybiera kierunki studiów technicznych. Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym.
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Walki z Otyłością. Coraz częściej problem nadwagi i otyłości dotyczy młodzieży w wieku szkolnym, co wynika najczęściej ze zmiany trybu życia i ze zmiany nawyków żywieniowych. Według prognoz liczba otyłych dzieci i nastolatków w Europie osiągnie w 2010 r. 15 milionów, co oznacza, że jedno dziecko na dziesięcioro będzie otyłe.
Amerykańska telewizja PBS, która przyczyniła się do światowego sukcesu Ulicy Sezamkowej, rozpoczęła pod koniec 2007 r. nadawanie nowego programu Edutainment dla dzieci w wieku przedszkolnym.

