Uczą Państwo literatury, sztuki, plastyki i nie wiedzą jak zaciekawić uczniów pracami Rembrandta czy Klimta? Samo pokazanie „sztuki” nawet przez arcykosmicznie wielkie S to za mało. Osobiście zauważam pewną tendencję do obojętności względem arcydzieł i to na każdym szczeblu edukacyjnym.fot. Flickr - LO Tyszkiewicza

Ostatnio uczniowie klasy IIe gliwickiego Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich mieli okazję wziąć udział w ciekawej lekcji matematyki. Spodziewali się lekcji niemieckiego, tak, jak wskazywał rozkład zajęć lekcyjnych, jednak, gdy okazało się, iż nauczycielka tego przedmiotu jest nieobecna, opiekę nad nami przejął nauczyciel języka niemieckiego, po czym... zaczął prowadzić lekcję matematyki, ale trochę inaczej... Byliśmy zdziwieni, ile można dowiedzieć się na jednej godzinie lekcyjnej...fot.sxc.hu

Co decyduje o tym, że kursy MOOC są innowacyjne? Kursy te pozwalają uczniom zdobywać nową wiedzę alternatywnymi metodami, a jednocześnie zgodnie z programem nauczania. Kursy MOOC zwiększają także zdolność uczniów do kreatywnego myślenia, do samodzielnego wybierania i dopasowywania paradygmatu pozwalającego rozwiązać dany problem. Są to główne wnioski uzyskane na podstawie analizy kursu dotyczącego optymalizacji dyskretnej dostępnego na platformie Coursera.fot. Fotolia.com

Jestem nauczycielką fizyki w liceum ogólnokształcącym. Dwa lata temu zetknęłam się z projektem Khan Academy. Pomyślałam wówczas, że jest to szansa dla mnie i dla moich uczniów na samodzielne i bardziej efektywne uczenie się oraz ćwiczenie własnych umiejętności. Chyba się nie myliłam.fot. KhanAcademyPolski - YouTube

Kiedy w 2002 roku pojawiły się w polskich szkołach pierwsze dzienniki elektroniczne, wielu nauczycieli, rodziców i uczniów upatrywało w nich różnorakich zagrożeń czy utrudnień związanych ze zmianami. Musiało minąć kilka lat, zanim e-dziennik został powszechnie uznany za narzędzie wspierające nie tylko organizację pracy szkoły, ale także efektywną komunikację na linii nauczyciel-rodzic-uczeń. Dziś z tego rozwiązania korzysta ponad 2600 szkół, a interaktywne tablice czy plany lekcji są powszechnie wykorzystywane w każdej nowoczesnej placówce. A czy można mieć szkołę w telefonie?fot. Librus

Jak tworzyć przestrzeń do nauki, w której wszyscy będą cię czuć dobrze? Jak sprawić, żeby do szkoły i uczniowie i nauczyciele przychodzili z przyjemnością, gdyż radość będzie im sprawiać już samo przebywanie w szkole? Czy koniecznie potrzebujemy wielkich nakładów, aby coś zmienić, poprawić, sprawić, że w szkole będziemy po prostu czuć się dobrze? Chyba powinniśmy zacząć szerzej patrzeć na przestrzeń, w której się uczymy. Korzystajmy z dobrych wzorców.fot. Fotolia.com

Jak przekonać nauczycieli do nowoczesnych metod nauczania? W jaki sposób zachęcić ich do wypróbowania (nieznanych lub mało im znanych) technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na swoich zajęciach? Może po prostu trzeba na chwilę dać im szansę stać się uczniem w takiej nowoczesnej klasie?fot. Fabryka Przyszłości, Tarnów

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie