edukacja przez życieEdukacja przez całe życie staje się faktem. Widać to także po zwiększonym zainteresowaniu kursami na uczelniach wyższych, wraz z powrotem do nauki osób, które przerwały kiedyś swoją edukację, a dziś odczuwają potrzebę uzupełnienia braków wiedzy i umiejętności. Osoby zarządzające edukacją na uczelniach starają się więc lepiej dopasować kursy online do wymagań tych osób. 

 

jakość edukacjiSzkoły przekazują uczniom potężny zasób informacji, z których większość nigdy nie zostanie wykorzystana. Dla ucznia jest to często po prostu „spam”, który należy zignorować. Jednocześnie szkoły nie uczą młodzieży, w jaki sposób należy poruszać się po świecie informacji, jak ją wykorzystać dla indywidualnego rozwoju, do uczenia się na różnych etapach życia.

 

finanse osobisteSzybki rozwój globalnych rynków finansowych, pojawianie się nowych produktów finansowych oraz częste zawirowania na globalnych rynkach finansowych zmuszają do nowego spojrzenia na edukację finansową młodzieży i osób dorosłych. Problem dotyczy wszystkich społeczeństw krajów rozwijających się, choć najczęściej słychać na ten temat dyskusję za oceanem.

 

edukacja przez życieOsoby dorosłe coraz częściej dostrzegają znaczenie edukacji ustawicznej w życiu zawodowym, ponieważ dokształcanie się i rozwój kompetencji przekłada się zazwyczaj na szybszą karierę, wyższe zarobki, a także lepszą pozycję na rynku pracy. Zwracają także uwagę na osobiste korzyści związane z pogłębianiem wiedzy i umiejętności.

 

edukacja konsumenckaBank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z Visa organizuje co roku webinar na temat edukacji finansowej. W tym roku podczas seminarium, w którym brali udział przedstawiciele ważnych amerykańskich instytucji finansowych, rozmawiano o tym, jak najlepiej przekazać wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania finansami młodzieży pokolenia Y (18-25 lat).

 

finanse osobisteWyniki Internetowego Badania Wynagrodzeń 2007 potwierdzają wyraźny trend. Warto się uczyć, gdyż pracodawcy doceniają wyższe wykształcenie i szerokie kompetencje pracownika lepiej go wynagradzając. Najlepiej wiedzie się tym osobom, które po ukończeniu studiów dokształcają się korzystając z szerokiej oferty szkoleń i studiów podyplomowych.

 

edukacja przez całe życieŚwiatowy Dzień Zdrowia 2008 obchodzony jest pod hasłem „Chrońmy zdrowie przed wpływem zmian klimatycznych”. Zmęczeni po całym dniu pracy wychodzimy na ulicę. Bierzemy głęboki oddech: wdech, wydech - to pomaga się odprężyć, wyciszyć, zrelaksować. Ale, uwaga, badania naukowe dowodzą, że to oddychanie też może być przyczyną wielu groźnych chorób.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie