Udane życie pokazywane w mediach społecznościowych staje się coraz mniej realne i niemal nieosiągalne. Może to powodować wśród młodych ludzi niezdrową pogoń za popularnością, ogromną presję na „polubienia”, a także obniżać poczucie własnej wartości i zadowolenia ze swojej codzienności. Między innymi na te problemy – pogłębiające się w dobie pandemii, kiedy życie niemal w całości przeniosło się do sieci – zwraca uwagę nowa kampania Polskiego Centrum Programu Safer Internet (PCPSI) #Bezpresji.
Badanie potrzeb, feedback i ewaluacja z wykorzystaniem technologii cyfrowych
Na wiosnę szkoły (w większości przypadków) zostały rzucone ze zdalną edukacją na „głęboką wodę” i w nowej pandemicznej rzeczywistości szybko ujawniły się deficyty – między innymi w komunikacji i organizacji procesu nauczania w trybie, który w naszej oświacie był praktycznie nieobecny. Dość powszechnie doświadczano nikłej informacji zwrotnej od uczniów i rodziców, co sprawiało, że szkoły przez pewien czas działały nieco po omacku. Z drugiej strony znacznie sprawniej i łatwiej było w tych szkołach, gdzie efektywnie wykorzystano do badania potrzeb, informacji zwrotnej i ewaluacji technologie cyfrowe (także przed pandemią).
Jak zorganizować wsparcie dla użytkowników Office 365 w szkole
Z pewnością wielu administratorów doświadczyło problemu zapchania skrzynki pocztowej prośbami nauczycieli, dyrekcji, uczniów czy rodziców w sprawach dotyczących działania usługi Office 365 w szkole. W zasadzie w żadnej sytuacji jedna osoba nie podoła odpowiedzi i rozwiązaniu wszystkich zgłaszanych spraw i problemów. Chyba, że w danej szkole funkcjonuje odpowiednio przemyślany i rozbudowany system wsparcia dla użytkowników. Jak to zrobić dobrze?
Ożywić ciekawość uczniów
W czasie nauki zdalnej uczniowie są mniej zmotywowani do nauki. Na brak motywacji składa się między innymi – przygnębienie związane z pandemią, trudności finansowe rodzin i kłopoty z połączeniami internetowymi. Nauczyciele mają trudne zadanie – pobudzić motywację i ciekawość uczniów. Problem był obecny już wcześniej, ale teraz jest bardzo widoczny, szczególnie, że teraz motywacja poprzez ocenianie nie działa prawie w ogóle.
SuperKoderzy w edukacji zdalnej
W ostatnich miesiącach musieliśmy całkowicie przeorganizować swój warsztat pracy nauczyciela. Jak powszechnie wiadomo było to spowodowane sytuacją epidemiologiczną, która dotknęła wiele państw, w tym również Polskę. Tak naprawdę z początkiem wiosny 2020 roku z dnia na dzień wydano komunikat, że przechodzimy na naukę zdalną. Było to ogromnym zaskoczeniem i wielu edukatorów stanęło przed nie lada wyzwaniem. Jak wtedy wyglądała nasza szkolna rzeczywistość? Mnóstwo szkoleń, konieczność wyboru platformy edukacyjnej do pracy z uczniami, przeanalizowanie i dostosowanie planów nauczania oraz przedmiotowych systemów oceniania do nowych warunków nauki.
Cyfrowy dobrostan
Jak pandemia pomogła niektórym szkołom we wkroczeniu w cyfrową nadświetlną i jakie były pierwsze kroki w budowaniu technologicznego wehikułu edukacyjnej zmiany – mówią Ewa Radanowicz i Oktawia Gorzeńska.
Kim dla Polaków jest Święty Mikołaj?
Aż 65% Polaków uważa, że warto wierzyć w Świętego Mikołaja, bo jest to piękne wspomnienie z dzieciństwa. Dla 60% z nas jest on symbolem świąt i miłości. Wzbudza radość, daje nadzieję i skłania do dzielenia się dobrem. Co jeszcze o Świętym Mikołaju sądzą Polacy, sprawdziła w badaniu Fundacja Świętego Mikołaja*.
Ostatnie komentarze