O kodach QR wiemy już bardzo dużo. Znamy wiele kreatywnych sposobów na ich edukacyjne wykorzystanie i wiemy, że jest to wręcz nieograniczone morze możliwości. Ostatnio, dzięki mojej partnerce eTwinning z Włoch, poznałam narzędzie do tworzenia QR-kodów w zupełnie innej formie niż te znane mi dotychczas: http://mal-den-code.de.
Sztuka zadawania pytań
Dialog w edukacji wczesnoszkolnej jest kluczowy dla całego procesu uczenia się dziecka. Język i porozumiewanie się są szczególnie istotne, gdy myślimy o wyzwaniach, które stoją przed nami w relacjach nauczyciel-uczeń. Język wspomaga myślenie. Pytania uruchamiają rozmowę, poprzez którą możemy kultywować naturalną i spontaniczną potrzebę dzieci do dzielenia się swoimi doświadczeniami – powiedziała prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko w wykładzie inauguracyjnym INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016.
Eksplozja wczesnoszkolnych inspiracji
Wiele osób od dawna czekało na to spotkanie - czeka nas bardzo intensywny edukacyjnie weekend. Na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2016 gościmy w Bibliotece Narodowej w Warszawie ponad 300 nauczycieli wczesnoszkolnych z całego kraju. Tematem przewodnim w 2016 r. jest muzyka – planując tegoroczne wydarzenie mieliśmy na uwadze jej wpływ na rozwój dzieci i tak zaplanowaliśmy program, aby pokazać, w jaki sposób w klasach 1-3 można z dziećmi dobrze bawić się muzyką.
Obserwacje świata w ruchu
Centrum Nauki Kopernik w Warszawie już za chwilę zaprosi nauczycieli i uczniów do zupełnie nowej, interaktywnej przestrzeni. Wystawa Nowy Świat w Ruchu to 80 interaktywnych eksponatów, które dają możliwość samodzielnego eksperymentowania. Stają się wartościowym dopełnieniem zajęć szkolnych.
Wielkoduchy: program rozwoju wolontariatu w szkołach podstawowych
Już w 32 szkołach w Wielkopolsce działają Szkolne Kluby Wielkoducha. Na co dzień blisko 700 uczniów i uczennic pomaga w nich osobom potrzebującym. Bo każdy z nich chce być Wielkoduchem! Program WIELKODUCHY powstał w odpowiedzi na problem związany z ograniczoną aktywnością społeczną najmłodszych uczniów.
Wywiad z hakerem edukacji
Haker (ang. hacker) to w powszechnej świadomości synonim przestępcy, cyberterrorysty, włamywacza komputerowego i twórcy wirusów oraz innego złośliwego oprogramowania. Jak bardzo różni się ten utarty wizerunek od etosu prawdziwego hakera? Kim jest osoba identyfikująca się z tym określeniem? Jaka jest różnica pomiędzy hakerem a crackrerem? Co łączy hakera i edukację? Odpowiedzi na te pytania szukam podczas rozmowy z hakerem Adamem Jurkiewiczem.
Klimat szkoły
Edukacja formalna jest zamknięta w przestrzeni – szkolnym budynku i jego otoczeniu. Co ta przestrzeń opowiada ludziom, którzy przebywają w danym miejscu? Poddajmy analizie klimat wyczuwany w przestrzeni publicznej szkoły. Zobaczymy co nam się podoba, a nad czym warto popracować. Jak to zrobić? Na przykład podczas uważnego spaceru "sensorycznego" po szkole.