W ostatni czwartek w Przedszkolu nr 180 w Warszawie odbyła się inauguracja pilotażowej edycji programu „Mistrzowie Kodowania Junior” – innowacyjnego programu edukacyjnego dla przedszkoli. Jest to "młodsze rodzeństwo" programu "Mistrzowie Kodowania”, który jest obecnie największym programem edukacyjnym w Polsce. Warszawskie przedszkole jest jednym z 18 przedszkoli w całym kraju objętych tym innowacyjnym projektem.
Solidarna Szkoła 2015
Zapraszamy wszystkie szkoły do udziału w programie „Solidarna Szkoła” organizowanym przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej i Europejskie Centrum Solidarności. W programie pokazujemy Solidarność jako przykład współpracy i zaangażowania obywatelskiego, które mogą stać się inspiracją do podejmowania działania dla młodszych pokoleń.
Niby zdrowsze jedzenie, ale…
Z pierwszym dzwonkiem przywitaliśmy w szkolnych stołówkach i sklepikach zdrowsze jedzenie, bez nadmiaru cukru, tłuszczu i soli. A do tego w szkołach zagościł nieograniczony dostęp do wody pitnej. Po raz kolejny widzimy, że zakazami i nakazami próbujemy coś uregulować. Czy to wystarczy, żebyśmy zaczęli bardziej dbać o prawidłowe odżywianie nasze i dzieci?
Klasa od Google
Rewolucja w komunikacji i współpracy, która kilka lat temu rozpoczęła się za sprawą poczty Gmail firmy Google, a później kolejnych narzędzi pakietu Google, powinna wreszcie dotrzeć i zakorzenić się mocniej w szkołach. Polskie szkoły mają już możliwość korzystania z pakietu specjalnie dla nich zaprojektowanego: Google Classroom.
Kult cargo, czyli o komunikacji na uniwersytetach
Przez lata uniwersytet był dla mnie wartością samoistną, traktowałem jako kuźnię innowacyjności i lidera dobrych zmian. Po ponad 30 latach przebywania w murach uczelni wyższej najdelikatniej rzecz ujmując czuję niedosyt. Z dużym bólem i zawodem patrzę na skostnienie środowiska akademickiego. Nie jesteśmy liderami komunikacji i przekazywania wiedzy, raczej rdzewiejącym i oderwanym od życia dworskim skanerem, żyjącym w złudnym samouwielbieniu.
Kastomizacja w edukacji
System edukacyjny coraz bardziej oparty jest na sprzeczności. Z jednej strony oczekujemy, że szkoła będzie rozwijała i kształtowała wśród uczniów kreatywne, twórcze i przedsiębiorcze postawy, z drugiej utrwalamy model edukacji, który nie służy rozwijaniu indywidualnych potrzeb i talentów.
Mobilna edukacja i rozwój zrównoważony
Wszechobecność urządzeń mobilnych skłania wielu dorosłych (w tym i naukowców) do twierdzenia, że oto mamy do czynienia z globalną zarazą, która szkodzi na mózg. Jest to o tyle zaskakujące, że właśnie urządzenia mobilne są uniwersalnymi narzędziami, które posłużyć mogą świetnie do rozwoju mózgu i osobowości, jednak trzeba odkryć ich potencjał i nauczyć się nimi posługiwać.