Z sondażu przeprowadzonego przez Uniwersytet Łódzki i firmę Librus w kwietniu 2012 roku wynika, że aż 94% ankietowanych nauczycieli uważa, że kreatywność pomaga w nauce, a 67% przyznaje, że można się jej nauczyć. Jednak niemal tyle samo (65%) z nich stwierdza, że polski system edukacji nie rozwija tej cechy u uczniów. Ponadto prawie połowa badanych rodziców z województwa łódzkiego nie chce, by ich dzieci w przyszłości pracowały w zawodach związanych z przemysłami kreatywnymi, które promuje Łódź.
Uczelnie nie zawsze uczą myślenia
Szkoły wyższe skutecznie przekazują wiedzę, ale nie zawsze uczą myślenia. A dopiero ono - oraz tzw. kompetencje społeczne - zwiększa szanse absolwenta na znalezienie pracy – to główne przesłanie z dyskusji ekspertów na temat bezrobocia wśród absolwentów.
O edukacji opartej na rozwoju świadomości
Każdy uczeń chce zrealizować wszystkie swoje pragnienia, maksymalnie rozwinąć swój talent tak, by cieszyć się doskonałym zdrowiem, spełnieniem i pomyślnością oraz by osiągać to, co jest najlepsze dla niego i dla społeczeństwa. Jest to nie tylko marzenie każdego studenta, jest to również marzenie jego rodziców, nauczycieli, całego społeczeństwa i całego świata.
Edukacyjne trendy i wyzwania dla szkół wyższych 2012
W edycji 2012 The Horizon Report - jednego z ważniejszych na świecie opracowań poświęconych zmianom w nowoczesnej edukacji, znajdziemy wiele cennych informacji na temat trendów i wyzwań stojących przed uczelniami wyższymi. W tym roku autorzy raportu wskazali sześć ważnych trendów, które wpływać będą na rzeczywistość akademicką.
Nauczyciel/ka - jedyne usprawiedliwione inwestowanie w szkołę
O pracy szkoły stanowi praca rady pedagogicznej. Jakość rady pedagogicznej nigdy nie jest wyższa od jakości pracy jej poszczególnych nauczycielek i nauczycieli – włącznie z nauczycielami funkcyjnymi, w tym z dyrektorem. Rozwinąć szkołę w danych warunkach, znaczy rozwinąć każdego nauczyciela z osobna oraz jako członka rady pedagogicznej.
Jak efektywnie korzystać z Facebooka w szkole?
Czy media społecznościowe mogą być użytecznym narzędziem w klasie? Chociaż części nauczycielom wydaje się, że służą one uczniom do tracenia czasu, pisania głupot i rozrywki, istnieje wiele wartościowych sposobów na wykorzystanie serwisów społecznościowych w celach edukacyjnych. Pokażę to na przykładzie Facebooka.
Wyższa szkoła upupiania?
Ogłaszanie rankingów najlepszych polskich uczelni miałoby sens chyba tylko wtedy, gdyby mierzyć dokładnie sukcesy zawodowe absolwentów i sprawdzać, czy faktycznie podczas studiów zdobyli potrzebną w pracy wiedzę i umiejętności. Wtedy znalibyśmy wartość studiów. Ale to chyba nierealne. Chciałbym dziś wrócić do świetnego tekstu Klausa Bachmanna w Magazynie Gazety Wyborczej. Czy rzeczywiście mamy coraz lepsze uczelnie wyższe?
Ostatnie komentarze