Dla kogo napisane są podręczniki? Dla nauczycieli czy dla uczniów? Młodzi i ambitni nauczyciele najszybciej odkrywają odpowiedź. Świetnie opowiedział o tym podczas jednej z konferencji TEDx Tyler DeWitt, nauczyciel biologii i chemii ze Stanów Zjednoczonych.
Ocena MEN za reformę: niedostateczny
W krótkiej i zwięzłej opinii profesorowie z Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN dokonali jednoznacznej i miazdżącej oceny reformy obniżenia wieku szkolnego. Wyliczyli największe zaniedbania i braki, nie wahając się przy tym wskazania na arogancję, nieodpowiedzialność, a nawet bezmyślność Ministerstwa Edukacji Narodowej we wprowadzaniu zmian w edukacji kosztem społeczeństwa.
Za naprawianie świata
Stowarzyszenie „Dzieci Holocaustu” w Polsce i Centrum Edukacji Obywatelskiej ogłosiły VII edycję Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Kandydatury nauczycieli można zgłaszać do 31 lipca 2013 roku.
Międzynarodowy dzień telefonów zaufania dla dzieci
“Wzmacnianie dzieci i młodzieży” – pod tym hasłem na całym świecie 17 maja obchodzony jest tegoroczny Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci. Inicjatorem święta jest Child Helpline International (CHI), międzynarodowa organizacja skupiająca 173 telefony zaufania dla dzieci ze 142 krajów świata.
Jedzenie i chodzenie na lekcjach
Jedzenie na lekcjach zasadniczo mi nie przeszkadza – wprost przeciwnie: pomaga - widzę, jak kto je, i co je! Widzę, jak kto pije. I co pije! Dlatego staram się sprawdzać, czy uczniowie i uczennice zjedli śniadanie z dużą ilością świeżych owoców. Czy zjedli drugie śniadanie, najlepiej świeże warzywa. Jak to wygląda z tłuszczami rybimi i roślinnymi...
Reforma(cja) czy transformacja?
Dzisiaj chciałbym przybliżyć Wam pewną postać, o której istnieniu dowiedziałam się parę dni temu, a która myślę, że dzięki swojemu, jakże innemu, doświadczeniu edukacyjnemu, jest ważnym głosem w sprawie toczących się dyskusji na temat systemu edukacji, szkolnictwa, nauki.
O zdolności myślenia obrazami
Wśród bogatych zbiorów TED znajdziemy świetne wystąpienie Temple Grandin, u której w dzieciństwie zdiagnozowano autyzm. Opowiada ona o tym, jak działa jej umysł, opisuje umiejętność „myślenia obrazami“, która umożliwiła jej rozwiązanie problemów, które „zwykły“ mózg mógłby po prostu przeoczyć. Przekonuje, że światu potrzeba osób ze spektrum autystycznego: tych myślących wizualnie, tych myślących „wzorami“ i tych myślących „werbalnie“, oraz osób typu inteligentnego pasjonata czy komputerowca.