ict w edukacjiSmartfony zdobywają amerykańskie uczelnie. Cieszą się coraz większą popularnością wśród prowadzących zajęcia i studentów – jako narzędzie komunikowania się, ale także jako narzędzia służące nauce i ułatwiające studiowanie. Naukowcy z ośrodka badań nad edukacją Educause uważają, że mobilne narzędzia będą miały coraz większy wpływ na uczących i studiujących.
 

Coraz bardziej oczywiste staje się, iż współczesny świat, a jak go nazywa Ulrich Beck – globalne społeczeństwo ryzyka, staje się coraz bardziej niepewny i nieprzewidywalny. Choć Beck nie twierdzi, że epoka poprzednia, społeczeństwa industrialnego, była mniej ryzykowna, ani że społeczeństwo ryzyka po prostu zastąpiło społeczeństwo przemysłowe.PHOTO: SXC.HU

system oświatyDla przedstawienia nowego podziału ról w edukacji przyszłości ważne jest zapoznanie się najpierw z ich otoczeniem – tradycyjną i nową przestrzenią edukacyjną. Przestrzeń edukacyjną wyznaczają przede wszystkim trzy wymiary: "szerokość" naszych doświadczeń, ich "długość" oraz "wysokość". Co się kryje pod tymi sformułowaniami?
 

Rok 2011 to Międzynarodowy Rok Chemii, a w Polsce także Rok Marii Skłodowskiej-Curie. Jest to zatem okazja do rozmowy o chemii jako dziedzinie edukacji. Prezentujemy rozmowę z prof. dr. hab. Bogdanem Marcińcem z Wydziału Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, członkiem rzeczywistym PAN, którą prowadzili pracownicy Instytutu Chemii Fizycznej PAN.PHOTO: SXC.HU

Rodzice, którzy korzystają z Internetu, dostrzegają jego pozytywny wpływ na rozwój i edukację dzieci. Korzyści, na które zwracają uwagę, to możliwość wykorzystania gotowych materiałów edukacyjnych i warunki do rozwoju zainteresowań. Dzięki dostępnym narzędziom, rodzice mogą pomóc dzieciom w odkryciu tego, co najlepsze w wirtualnym świecie.PHOTO: SXC.HU

badania i analizyJak wynika z analizy eKid przeprowadzonej przez firmę PBI na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius, Internet mocno zaznacza swoją obecność w życiu uczniów. Dorasta pokolenie użytkowników, którzy bez Internetu nie wyobrażają sobie życia. Co robią dzieci w wieku szkolnym w Internecie, jak często korzystają z sieci i do czego ją wykorzystują?
 

ict w edukacjiJeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów świata – Japonia – rozpoczyna pilotażowy projekt „szkoły przyszłości“. Pomimo statusu lidera w technologii, japoński system oświaty nie wykorzystywał potencjału TIK/ICT w edukacji, dając się wyprzedzić w edukacyjnych innowacjach m.in. Korei Południowej, Singapurowi czy Wielkiej Brytanii.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie