Coraz cześciej korzystamy z Internetu. Sieć z roku na rok zdobywa systematycznie nowych użytkowników, chociaż istnieje również duża grupa jego zdeklarowanych przeciwników, głównie wśród osób starszych. Z badań MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z internetu korzystało w 2009 roku już 49,5% Polaków. Rok wcześniej było to 45,1%.
Jak się uczyć konektywnie, czyli inaczej?
Ludzkie uczenie się jest ważną potrzebą: ustawiczną, uniwersalną i trwa całe życie. Jest konieczne i obowiązkowe. Niektórzy mają dreszcze na dźwięk obowiązków, rygorów czy szkoły, bo lubią wolność. Dlaczego dla wielu nie jest ono przyjemne i radosne? Przecież może takim być. Jak się uczyć (co podpowiedzieć, doradzić), aby uczenie się było mniej uciążliwe i przyjemne?
Zdążyć, zanim wyprzedzą
Nowoczesna edukacja nie jest pustym hasłem. Oznacza nie tylko wykorzystanie w procesie nauczania/uczenia się coraz ciekawszych dydaktycznie urządzeń cyfrowych, ale także istotną zmianę świadomości osób odpowiedzialnych za kształcenie. Z Witoldem Kołodziejczykiem, dyrektorem szkoły Collegium Futurum w Słupsku rozmawia Anna Raczyńska.
Polskie sukcesy: lobby dla społeczeństwa wiedzy
Czy jesteśmy w stanie zbudować w Polsce społeczeństwo i gospodarkę opartą na wiedzy? Jak
dotrzeć do społecznej świadomości z wiedzą o światowych sukcesach
polskich naukowców? - na te i inne pytania szukali odpowiedzi uczestnicy
konferencji "Polskie sukcesy oparte na wiedzy", która odbyła się 20
kwietnia br. w Warszawie.
Cyfrowi tubylcy i ich społeczny potencjał
Temat ten zasługuje co najmniej na opracowanie w formie pracy doktorskiej. Warto zwrócić uwagę na artykuł opublikowany niedawno w The Economist , który zajmuje się generacją młodzieży wychowanej w otoczeniu cyfrowych urządzeń, dość krytycznie analizując koncepcję cyfrowych tubylców (digital natives) i ich potencjał społeczny.
Czy potrzebujemy edukacyjnej r-e-wolucji?
Świat zmienia się naszych oczach. Ale czy szkoła także? Internet i nowe technologie stwarzają nowe możliwości komunikowania się, wymiany informacji i wiedzy, współpracy, bez względu na dzielące uczniów odległości. Tymczasem lekcje ciągle odbywają się w klasach z ustawionymi w rzędach ławkami. W jaki sposób powinniśmy zmieniać edukacyjną praktykę?
Gry symulacyjne rozwijają przedsiębiorczość
Gra symulacyjna to jedna z dobrych metod rozwijania
przedsiębiorczości. Pozwala sprawdzić swoje decyzje w różnych warunkach,
bez straty pieniędzy przy realizacji nietrafionych scenariuszy rozwoju
własnego biznesu. Rozgrywki prowadzone przez internet przyciągają coraz
więcej młodzieży i pozwalają w praktyce przetestować wiedzę
teoretyczną nabytą w szkole.