Jak polscy nauczyciele radzą sobie w obliczu nowych technologii? Czy
wykorzystują je w szkołach prowadząc zajęcia z młodzieżą i w jakim
zakresie? Portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl postanowił
sprawdzić, jak nauczyciele w polskich szkół odnajdują się w świecie
nowoczesnych narzędzi edukacyjnych. Prezentujemy wyniki badania "Jak nowe technologie
pomagają uczyć?".
Wyzwania edukacji drugiej dekady XXI w.
Nauczyciele są różni i rozmaite też są ich opinie o nowych zadaniach i wyzwaniach edukacji. Ciekawe, czego obecni nauczyciele obawiają się najbardziej, czego się boją, a co uważają za największe wyzwanie polskiej edukacji drugiej dekady XXI wieku? Czy jest nim lęk przed wykorzystywaniem zasobów Internetu i cyfrowych narzędzi edukacyjnych?
Treści e-learningu
Krajobraz treści e-learningowych znajduje się w procesie interesujących zmian. Rozwój nośników cyfrowych oferuje nowe możliwości zarówno dostawcom treści e-learningowych, jak i studentom. Stałe poszerzanie pasm telekomunikacyjnych umożliwia nieprzewidziane do tej pory sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych w treściach e-learningowych.
Codzienne wybory odpowiedzialnego konsumenta
Świadomy konsument finansowy to osoba, która potrafi uniknąć
kłopotów finansowych związanych z błędnymi decyzjami. Taka,
która czyta zapisy umowy przed jej podpisaniem. Potrafi unikać problemów, które mogłyby wynikać z pochopnych
decyzji. Zakupy świadomego konsumenta finansowego są przemyślane i
mieszczą się w budżecie. Chodzący ideał? Niekoniecznie.
Czy wizja not school jest realna?
Dziś dzieci i młodzież szkolna to pokolenie cyfrowych tubylców, którym od urodzenia towarzyszą cyfrowe technologie. Obecność komputera, Internetu, telefonu komórkowego, odtwarzacza mp3 i innych urządzeń oraz posługiwanie się nimi na co dzień traktują jako coś naturalnego i osobistego. Czy w ciągu najbliższych 20 lat zadecydują oni o końcu szkoły, jaką dziś znamy?
Osiem poziomów kwalifikacji
Europejskie ramy kwalifikacji są wspólnymi europejskimi ramami
odniesienia, wiążącymi systemy kwalifikacji poszczególnych krajów. Dzięki nim
kwalifikacje stają się bardziej czytelne i łatwiejsze do zrozumienia w
różnych państwach i systemach w Europie. Ich dwa główne cele to:
promocja mobilności obywateli pomiędzy krajami oraz ułatwianie im
uczenia się przez całe życie.
Misja i metody nauczania. TALIS (3)
W trzeciej części prezentacji wyników raportu TALIS (OECD) zaprezentujemy, jak nauczyciele gimnazjów w Polsce i na świecie
postrzegają swoją misję w szkole. Niemniej istotny jest wybór
stosowanych przez nich metod nauczania, zwłaszcza dziś, kiedy dzięki
rozwojowi nauki i technologii do dyspozycji nauczycieli są narzędzia
edukacyjne, jakich nie miały poprzednie generacje.