W Polsce w sieci możemy znaleźć dziesiątki różnych wewnętrznych
szkolnych regulacji zakazujących uczniom przynoszenia i korzystania z
telefonów komórkowych. W Japonii, wręcz przeciwnie, każdy telefon
traktowany jest jak narzędzie, które może uratować niejedno życie.
Jeśli tylko wszyscy zostaną odpowiednio nauczeni, jak w pełni
wykorzystać jego funkcje.
Nauczyciele kluczem do sukcesów
Fundacja Billa i Melindy Gates’ów wydała miliardy dolarów na badania
dotyczące funkcjonowania małych szkół średnich. Jej eksperci byli
przekonani, że mniejsze szkoły mogą osiągać lepsze wyniki edukacyjne,
zarówno na etapie egzaminów szkolnych, jak i przyjmowania ich
absolwentów na studia. Wyniki wieloletnich badań nie potwierdziły tej
tezy.
Nowe alfabety, nowe kompetencje
Analfabetyzm w Polsce praktycznie nie istnieje, przynajmniej jeśli
chodzi o umiejętność czytania i pisania. Z drugiej strony w świecie
pełnym technologii umiejętność komunikowania się w tradycyjny
sposób już nie wystarcza. System edukacji musi kształcić umiejętności
skutecznego posługiwania się różnymi narzędziami technologii
informacyjno-komunikacyjnej.
Personalizacja kluczowa w projektowaniu nauczania
Raport brytyjskiej Futurelab „Podstawa programowa i innowacje w nauczaniu: zmiana praktyki szkolnej i personalizacja“, ma być dla szkół narzędziem wdrażania innowacyjnych programów. Oferuje nauczycielom podpowiedzi i porady, w jaki sposób mogą uczynić swoją praktykę bardziej elastyczną i wspierać rozwój spersonalizowanego systemu edukacji.
Oszczędzanie energii to czysty zysk
Dlaczego ten rachunek za prąd jest taki wysoki? To pytanie ciągle
zadaje sobie jeszcze wiele rodzin. Jak wynika z badań, Polacy nie mają
raczej we krwi oszczędzania na co dzień i ciągle ponoszą wysokie koszty
związane z utrzymaniem swoich domów. A tak prosto można zmniejszyć
wydatki na energię elektryczną. Wystarczy szczypta edukacji i trochę samodyscypliny.
Edukacja potrzebuje mocnych osobowości
Często analizujemy przyczyny agresywnych zachowań
oraz niskiego poziomu motywacji uczniów do uczenia się. Duży wpływ na to ma nauczyciel, jego osobowość,
wiedza i umiejętności, ale przede wszystkim styl działania oraz sam
język. Nauczyciele są różni, a szkoła potrzebuje silnych
indywidualności. Dlaczego edukacja potrzebuje mocnych osobowości?
Nauka poprzez samorządność
Samorząd uczniowski, czyli wszyscy uczniowie szkoły, to niewykorzystany katalizator społecznej aktywności, kształtujący
świadomych i aktywnych obywateli. Centrum Edukacji Obywatelskiej
zaprasza nauczycieli i opiekunów samorządów uczniowskich z warszawskich
gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do udziału w projekcie Samorządna Warszawa Młodych.
Ostatnie komentarze