debaty edukacyjneNowy rok szkolny stawia przed nauczycielami wiele nowych wyzwań. Muszą się oni zmierzyć ze zmianami, które w istotny sposób wpływają na kształt systemu edukacji w Polsce. Prezentujemy drugą część wywiadu z Dorotą Zawadzką, pedagogiem i psychologiem rozwojowym, z którą Agnieszka Mączyńska-Dilis z miesięcznika O szkole rozmawia o nauczycielach.

debaty edukacyjnePoczątek roku szkolnego i zmiany w systemie oświaty, jakie właśnie wchodzą w życie, są dobrym momentem na rozmowę o kierunkach rozwoju polskiej szkoły. Jaka powinna ona być, aby byli z niej zadowoleni najmłodsi uczniowie? Z Dorotą Zawadzką, pedagogiem i psychologiem rozwojowym, rozmawia Agnieszka Mączyńska-Dilis z miesięcznika O szkole.

debaty edukacyjneWażną cechą systemu wartości nowoczesnego człowieka (nauczyciela, edukacji) jest indywidualizm. Oczywiście, rozumiany pozytywnie - jako szacunek i wspieranie indywidualności człowieka - nie zaś jako egoizm czy egocentryzm. Nowoczesność edukacji potrzebuje nie tylko komputerów i Internetu, ale nade wszystko postawienia na piedestał ludzkiego indywidualizmu.
 

jakość edukacjiPraca ze studentami jest dosyć rutynowa. Z uczniami jest inaczej. Z młodzieżą pracuje się ciekawie, szczególnie na uczelni. Uczymy myśleć, bałamucimy, prowokujemy, pokazujemy, że matematyka i fizyka nie są takie straszne. Ale żeby porwać młodzież, dydaktyk musi być pasjonatem - uważa Janusz Górniak z Instytutu Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej.
 

innowacje w edukacjiFundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji w ramach Kampanii na Rzecz Uczenia realizuje trzyletni projekt edukacyjny „Multimedialna edukacja”. Jego głównym celem jest wdrożenie do szkół narzędzi multimedialnych - przede wszystkim Multitablic - oraz przygotowanie nauczycieli do systematycznego wykorzystywania nowoczesnych narzędzi dydaktycznych podczas zajęć.
 

badania i analizyPonad 90% rodziców w Wielkiej Brytanii uznaje za ważne wspólne uczenie się w rodzinie, zaś 78% przyznaje, że nauczyli się czegoś nowego, gdy spędzali ze swoimi dziećmi czas nad zadaniami domowymi – to wyniki badania „Uczenie się w rodzinach“ przeprowadzonego przez brytyjską Futurelab, organizację zajmującą się nowoczesną edukacją. 
 

projekty edukacyjneKlasy z bambusa kryte liśćmi palmy? A może biologia na łące w towarzystwie zwierząt? Jak zdaniem uczniów powinna być zaprojektowana edukacyjna przestrzeń? Jak wyobrażają sobie ekologiczne klasy? W jakim otoczeniu chcieliby zdobywać wiedzę? Odpowiedzi na te pytania udzielą już niedługo uczestnicy ogólnopolskiego konkursu plastycznego Ekologiczna Klasa ze Snów.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert
    To rzeczywiście lewackie myślenie, stawiające proste 'iunctim' pomiędzy dobrym (bogatym) urodzeniem ...
  • Written by Robert Raczyński
    Kilka wtrąceń własnych do tej interesującej wypowiedzi: "Jeszcze pół wieku temu, w czasach wczesnej t...
  • Written by Robert Raczyński
    Inteligencja, to wciąż niezdefiniowany i bardzo złożony przejaw pracy mózgu. Najprawdopodobniej nie ...
  • Written by Robert Raczyński
    Genialne w swej prostocie... Likwidacja szkoły likwiduje problem szkoły, likwidacja paliw kopalnych ...
  • Written by Ela
    Uczę przedmiotów zawodowych w technikum i nauczyciel wspomagający ogranicza się do siedzenia obok uc...
  • Written by Jan
    Każda szkoła jest inna, trudno o coś uniwersalnego, co zadziałałoby w każdej szkole, w każdych warun...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie