innowacje w edukacjiNowoczesne technologie wprowadziły nowy wymiar uczenia się i interakcji pomiędzy uczestnikami procesu edukacji, co może okazać się przełomowe w dobieraniu narzędzi służących zgłębianiu wiedzy i uczeniu się umiejętności. Aktywność i współpraca uczniów, którą trudno osiągnąć wykorzystując papierową publikację, może być stosunkowo łatwo osiągnięta w przypadku narzędzi wirtualnych.
 

system oświaty Celem systemu egzaminów zewnętrznych nie jest poprawianie nikomu samopoczucia, ale pomoc w doskonaleniu systemu edukacji i dostarczanie polityce oświatowej informacji, dzięki którym jakość wykształcenia Polaków będzie się obiektywnie poprawiała. Czy spełnia on to zadanie? Prof. Krzysztof Konarzewski, dyrektor CKE, uważa że tak. Co się powinno zmienić?
 

polecamy najciekawsze artykuły o edukacjiCo wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać, nad czym trzeba się zastanowić? Liczba materiałów dotyczących kluczowych problemów edukacji i rozwoju szybko przyrasta w Edunews.pl. Aby nie przeoczyć ważnych tematów, raz na kwartał podsumowujemy i polecamy wybrane opracowania - dziś te opublikowane w trzecim kwartale 2009 r.
 

edukacja finansowaFundacja Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz trzeci organizuje obchody Światowego Dnia Oszczędzania, który przypada na 31 października. Społeczna akcja edukacyjna Tydzień dla Oszczędzania jest zakrojoną na szeroką skalę inicjatywą, która służy budowaniu świadomości tego, jak ważne jest oszczędne gospodarowanie pieniędzmi.
 

system oświatyWyciąganie wniosków oraz poprawność językowa, to wciąż słabe strony absolwentów polskich szkół. Znaczące postępy uczniowie czynią natomiast w zakresie tzw. umiejętności prostych, tj. wyszukiwanie informacji, wykonywanie działań, rozumienie wybranych szczegółów w tekście. Centralna Komisja Egzaminacyjna przedstawiła omówienie wyników sesji egzaminacyjnej 2009.
 

system oświatyIndywidualizm, rzecz piękna, acz są społeczności nauczycielskie wrogie temu, wrogie współpracy i indywidualistom, szczególnie jeśli szkolni indywidualiści osiągają sukcesy i ogromną wdzięczności społeczności uczniowskiej i rodzicielskiej. Jak zatem być tym indywidualistą w polskiej szkole? Jak docenić, a nie karać indywidualistów?
 

narzędzia edukacyjneCoraz większą uwagę naukowcy zachodnich uczelni poświęcają grom komputerowym. Ich popularność skłania wielu wykładowców akademickich do szerszego wykorzystania gier w dydaktyce. Są one traktowane jako skuteczne narzędzia, dzięki którym można się wiele nauczyć, a zwłaszcza w zakresie kompetencji podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. 
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie