Ciekaw jestem kto i na ile poważnie
myśli o przyszłości szkolnej edukacji, tej za lat 10-20? Za 3 miesiące
zacznie się II dekada XXI wieku, a polska szkoła i jej edukacja są
nadal zapatrzone w przeszłość. Polacy lubią
chyba historię, bo codziennie w mediach jest jej roztrząsanie. Po co jej aż tyle? Przecież ważniejsza jest
przyszłość i przyszłościowa orientacja edukacji.
Pięć propozycji dla szkoły (3)
Zastanówmy się, jak mogłaby wyglądać polska szkoła przyszłości. Jakie
warunki do pracy powinien znaleźć w niej nauczyciel. Prezentujemy
kolejną pracę nadesłaną przez uczestnika szkolenia „8 strategii
efektywnego uczenia (się)”, w której akcent położony został przede
wszystkim na organizację przestrzeni edukacyjnej i narzędzia przydatne nauczycielowi. A zatem:
Olimpiada Przedsiębiorczości po raz piąty
W październiku startuje V edycja Olimpiady Przedsiębiorczości. Czy warto sprawdzić swoją wiedzę na temat przedsiębiorczości? Warto. Na
zwycięzców czekają indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce
oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wartościowe nagrody przewidziano
również dla nauczycieli oraz szkół. Zapisy trwają do 31
października 2009 r.
Na drodze do przedsiębiorczej Polski
Ministerstwo Gospodarki i Fundacja Polska Przedsiębiorcza podpisały
umowę na realizację największego projektu rozwijającego
przedsiębiorczość młodych w Polsce. Droga do Polski Przedsiębiorczej startuje już 1 października. Efektem projektu będzie nie tylko zbudowanie sieci wspierania
przedsiębiorczości, ale i stworzenie nowej marki naszego kraju - Polski
Przedsiębiorczej.
Misja: nauczyciel
Edukacja w społeczeństwie opartym na wiedzy ma kluczowe znaczenie dlarozwoju gospodarki i społeczeństwa. Przy obecnym tempie rozwojutechnologicznego koniecznością jest stałe dokształcanie się.Tylko uzupełniając wiedzę i poszerzając umiejętności można skutecznierozwijać swoją karierę. Skoro tak jest – to kluczową rolę mają doodegrania edukatorzy.
Graj i ucz!
Gry komputerowe i wideo są takimi samymi narędziami edukacyjnymi jak
każde inne i powinny być szeroko wykorzystywane w klasie szkolnej jako
ważne formy wspierające proces edukacji – uważają innowatorzy edukacyjni
i naukowcy z brytyjskiej organizacji badawczej Futurelab w nowym raporcie
„Możliwości uczenia się w grach komputerowych“.
Co to znaczy dobry nauczyciel?
Temat kształcenia naszych rodzimych pedagogów dawno już wyszedł poza wewnętrzną dyskusję pomiędzy specjalistami od kształcenia nauczycieli i jego mankamenty stają się przedmiotem komentarzy szerokiego kręgu osób bezpośrednio (nauczyciele i przyszli nauczyciele) lub pośrednio (uczniowie i ich rodzice) zainteresowanych jakością tego procesu.