Edukacja medialna i wychowanie fizyczne? Połączenie egzotyczne. Ale skoro MEN proponował
mariaż wychowania do mediów i plastyki, co nie było wcale bezsensownym
pomysłem, dlaczego nie szukać innych kierunków łączenia mediów i zajęć
szkolnych. Zwłaszcza, że co do wychowania fizycznego są pewne przesłanki za, a to dzięki powszechnie dostępnym urządzeniom GPS.
O wysiłku mówi się w szkole zdecydowanie zbyt mało lub nie tak jak potrzeba.
Standardowe propozycje/polecenia formułowane przez nauczycieli, typu „musisz się uczyć więcej” lub
„ucz się pilniej” dotykają niejako tematu podejmowania wysiłku, ale
brzmią mało zachęcająco i nie działają na wyobraźnię dzieci (ani
młodszych, ani starszych!).
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej organizacji
non-profit Common Sense Media dowodzą, że uczniowie potrafią i
faktycznie używają telefonów komórkowych i internetu w celu poprawy
wyników na egzaminach. Alarumujący nie jest odsetek osób, które tak
postępują, lecz ilość opinii, które uznają tą praktykę za coś
normalnego i dopuszczalnego.
Uczelnie są lokomotywami rozwoju wielkich aglomeracji. Praca klas
kreatywnych jest mocno finansowana przez przemysł, który absorbuje nowe
technologie i wynalazki. Mamy stały 5% wzrost PKB, 20% udziału
dorosłych w edukacji, 35% stopę zatrudnienia
niepełnosprawnych, 40% udziału produktów hi-tech w eksporcie, a pracuje
75% Polaków.
W Sejmie odbyło się seminarium "Cyfrowe dziedzictwo - kultura dla
przyszłości". Digitalizacja cennych zasobów kulturalnych to szansa na
połączenie rozproszonych zbiorów; konieczność, jeśli chcemy zachować
niszczejące obiekty; to walka z czasem, którego upływ pogłębia ich
destrukcję - uważa Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej w
Warszawie.
Powód jest prosty: można zaoszczędzić wiele na kosztach podróży,
logistyce i organizacji zajęć ze studentami. Uczelnie na świecie coraz
śmielej inwestują w profesjonalne programy wirtualnego studiowania,
przyciągając studentów i uczniów bogatą ofertą programową i ciekawą
specjalistyczną tematyką. Wcześniej czy później trend ten dotrze również do Polski.
Wykorzystajmy gry komputerowe do
promocji zdrowego stylu życia i rozwoju kluczowych umiejętności.
Amerykańscy naukowcy zajmujący się badaniami wpływu gier na życie
społeczne zebrali się pod koniec czerwca w siedzibie Sesame Workshop
(producenta znanego cyklu filmów, gier i zabaw z Ulicy Sezamkowej), aby zaprezentować najnowsze dane.