Rozwój współpracy europejskiej i związane z nim częste wizyty w innych krajach sprawiają, że umiejętność biegłego posługiwania się kilkoma językami obcymi staje się we współczesnej Europie niezbędna. Trudno też znaleźć dziś pracodawcę, który nie wymagałby od pracownika posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym w sposób biegły.
Klasa w sieci
Co pomaga, a co szkodzi gospodarce?
Towarzystwo Ekonomistów Polskich organizuje adresowany do nauczycieli konkurs na esej poświęcony tematyce roli regulacji w rozwoju gospodarczym państwa i społeczeństwa. Konkurs przebiega pod hasłem: „Pomocna dłoń czy pazerna łapa, czyli jak patrzymy na regulowaną gospodarkę?”, zaś termin nadsyłania prac upływa 31 lipca.
Nauczyciel jako współuczący się
Oczekiwania uczniów oraz wymagania społeczności osób uczących się wobec procesu edukacji zmieniają się radykalnie w dwudziestym pierwszym wieku. Zmienia się w związku z tym również rola nauczyciela. Ale jaka ona ma być? Międzynarodowe Stowarzyszenie Technologii w Edukacji (ISTE) podjęło próbę odpowiedzi na to pytanie w swoim raporcie.
Wszędobylski edutainment (2)
Wykorzystaniu edutainment do przekazywania wiedzy i umiejętności oraz kształtowania postaw społecznych sprzyja rosnące znaczenie koncepcji edukacji przez całe życie jako fundamentalnej postawie życiowej. Coraz częściej pogłębianie wiedzy i zbieranie doświadczeń odbywa się poza murami szkoły - stąd rośnie znaczenie edukacji nieformalnej.
Czego młodzież uczy się z serwisów społecznościowych
Badacze z uniwersytetu Minnesota udokumentowali, że korzystanie ze społecznościowych serwisów takich jak MySpace czy Facebook może przynieść korzyści edukacyjne - rozwija między innymi umiejętności technologiczne oraz kreatywne myślenie. Badani uczniowie byli otwarci na nowe i odmienne punkty widzenia oraz rozwinęli umiejętności komunikacyjne.
Uczenie się na błędach
Jedną z najważniejszych umiejętności życiowych jest wyciąganie wniosków z błędów popełnianych przez siebie oraz innych. Ludzie genialni wypracowują skuteczne strategie pozwalające im dochodzić do wybitnych wyników. Ich osiągnięcia nie powstają jednak przypadkiem - są one efektem konsekwentnego i zaplanowanego działania.