Badania prowadzone przez amerykańską organizację Project Tomorrow i
korporację Blackboard ukazują, że mimo coraz większego zainteresowania
uczniów kształceniem online, system szkolny nie potrafi odpowiedzieć na
to zapotrzebowanie. Władze szkolne nie nadążają za tempem zmian
technologicznych i społecznych – uważają twórcy raportu o e-learningu w
szkołach.
Wciąż męski świat informatyki
Umiejętności informatyczne polskich uczennic są równe zdolnościom
chłopców. Jednak dziewczęta - nawet jeśli interesują się informatyką w szkole -
znacznie rzadziej podejmują naukę na kierunkach związanych z kierunkami
informatycznymi, wynika z badania "Gender Research" przeprowadzonego
przez konsorcjum European Schoolnet (EUN).
Dziewczynki a nauki ścisłe
Badania Amerykańskiej Akademii Nauk, prowadzone w latach 2000-2008 nie
dają podstaw do obrony twierdzenia, że dziewczynki są gorsze w naukach
ścisłych od chłopców. Jak się okazuje, takie przekonanie jest
stereotypem, w wielu krajach silnie
zakorzenionym w świadomości społecznej, nie znajdującym potwierdzenia w
wynikach edukacyjnych.
Pomoc przy wyborze szkoły
W społeczeństwie opartym na wiedzy szkoły powinny być instytucjami,
które konkurują między sobą oferując najlepsze praktyki w
kształceniu uczniów. Idealnie byłoby, gdyby
konkurencja ta prowadziła do nagradzania (rozwoju) szkół o najwyższej
jakości świadczonych usług edukacyjnych i likwidacji tych szkół, które
nie zasługują, aby kształcić dzieci.
Korzystanie z komórek i internetu na egzaminie to nie oszukiwanie?
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej organizacji
non-profit Common Sense Media dowodzą, że uczniowie potrafią i
faktycznie używają telefonów komórkowych i internetu w celu poprawy
wyników na egzaminach. Alarumujący nie jest odsetek osób, które tak
postępują, lecz ilość opinii, które uznają tą praktykę za coś
normalnego i dopuszczalnego.
Mieszanie metod przyspiesza edukację
Badania zrealizowane w Stanach Zjednoczonych przez Departament Edukacji
ukazują, że uczenie się jest najskuteczniejsze, gdy połączone są
elementy nauki online z tradycyjnymi formami wykładowymi. Uczniowie,
którzy część swoich zajęć szkolnych odbyli w sieci, osiągnęli lepsze
wyniki od swoich rówieśników, którzy uczyli się tylko w szkolnych
ławkach.
Polska 2030 - wizja rządu
Uczelnie są lokomotywami rozwoju wielkich aglomeracji. Praca klas
kreatywnych jest mocno finansowana przez przemysł, który absorbuje nowe
technologie i wynalazki. Mamy stały 5% wzrost PKB, 20% udziału
dorosłych w edukacji, 35% stopę zatrudnienia
niepełnosprawnych, 40% udziału produktów hi-tech w eksporcie, a pracuje
75% Polaków.
Ostatnie komentarze