Według badań australijskiej organizacji MBF Healthwatch, alarmująco duża liczba uczniów wychodzi z domu bez śniadania. Tłumaczą się brakiem czasu, brakiem apetytu albo po prostu lenistwem. Ich rodzice również nie mają czasu na poranne przygotowywanie posiłków. Tymczasem pożywne śniadanie to warunek dobrej koncentracji w czasie zajęć. Chcesz mieć dobre stopnie - zjedz śniadanie!
Według badań australijskiej organizacji MBF Healthwatch, alarmująco duża liczba uczniów wychodzi z domu bez śniadania. Tłumaczą się brakiem czasu, brakiem apetytu albo po prostu lenistwem. Ich rodzice również nie mają czasu na poranne przygotowywanie posiłków. Tymczasem pożywne śniadanie to warunek dobrej koncentracji w czasie zajęć.

W Polsce narasta zjawisko infoholizmu, czyli niekontrolowanego
przebywania człowieka (zwłaszcza dzieci i młodzieży) w
cyberprzestrzeni. Szacuje się, że w Polsce jest już ok. 20 tys.
osób, które wymagają leczenia z tego uzależnienia - uważa prof. Mariusz
Jędrzejko z Fundacji Pedagogium. Jego zdaniem to w dużej mierze wina rodziców, którzy nie mają czasu na swoje dzieci.
Ostatnie raporty przynoszą ciekawe informacje na temat
tego, które narzędzia są popularne w szkołach, a które nie i dlaczego.
Uczniowie i nauczyciele często i chętnie sięgają po dostępne w sieci
serwisy społecznościowe, ale z drugiej strony różnego rodzaju bariery –
technologiczne i osobowe, przeszkadzają w szerszym wykorzystaniu
ich w klasie szkolnej.
Rezultaty badania przeprowadzonego przez amerykańską
organizację National School Boards Association (
Dzisiaj technologia pozwala uczniom na wszystkich poziomach nauczania
tworzyć własne utwory muzyczne, blogi, animacje, podkasty, filmy i wiele innych osobistych multimedialnych dzieł.
Szkoły powinny jak najszerzej czerpać z tej możliwości – wynika z badań
BECTA, brytyjskiej agencji rządowej zajmującej się wdrażaniem
technologii w edukacji.



