ImageCo dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat. Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej i intensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniające przede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza strony zawierające gry online – pokazuje październikowy raport Gemius dla Fundacji Dzieci Niczyje „Dzieci aktywne online”.

 

ImageWakacyjny wypoczynek dzieci i młodzieży zawsze jest wdzięcznym tematem badań socjologów. Odpowiedź na pytanie, gdzie i jak wypoczywają najmłodsi, jest też zarazem odpowiedzią na pytania o stopień zamożności całego społeczeństwa, a także o pewne obyczaje i wzorce zachowań rodziców i opiekunów.

 

ImagePodstawowa wiedza o finansach jest niezbędna dla osiągnięcia osobistych celów życiowych lub zawodowych. Tymczasem z sondażu firmy VISA wynika, że tylko 5% dorosłych Amerykanów nauczyło się zarządzania finansami w szkole podstawowej lub średniej. Zwiększenie umiejętności najmłodszych w tym zakresie powinno stać się priorytetem zarówno szkoły, jak i rodziców.

 

ImageWłaściwe wykorzystanie komputerów i nowych technologii w procesie edukacji jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju społeczno-ekonomicznego krajów UE. Stowarzyszenie Miasta w Internecie opublikowało materiały z projektu SIRMA „Regionalne e-środowisko edukacyjne – rozwiązania ICT wspierające system edukacji szkolnej oraz zarządzanie oświatą.”

 

ImageEuropejska młodzież nie zwariowała na punkcie nowych technologii. Firma Synovate podsumowała badanie Planet Edge, w którym analizowano sposób spędzania wolnego czasu przez młodych ludzi w wieku 18-24 lat. Wyniki pokazały, że dla młodzieży najważniejszą wartością nie są gadżety technologiczne, lecz przyjaciele – ważniejszą od rodziny, kariery, edukacji.

 

ImageW odstępie kilku miesięcy CBOS opublikował dwa ciekawe raporty dotyczące badań opinii publicznej na temat polskiego systemu edukacji – „Czy warto się uczyć?” oraz „Społeczny wizerunek polskiej szkoły”. Choć coraz więcej z nas wie, że wiedza opłaca się w życiu, większość z nas uważa, że szkoła nie uczy, jak sobie radzić w gospodarce rynkowej.

 

Image96% polskich uczniów korzysta z Internetu, głównie z przeglądarek i komunikatorów internetowych. 90% ma telefony komórkowe, które służą przede wszystkim do wysyłania SMS - wynika z badania portalu edukacyjnego INTERKL@SA. Wyniki są cennym źródłem informacji pod kątem adresowanych do młodych ludzi działań komunikacyjnych i edukacyjnych.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie