Edutainment w Koperniku
Wszędobylski edutainment (2)
Wykorzystaniu edutainment do przekazywania wiedzy i umiejętności oraz kształtowania postaw społecznych sprzyja rosnące znaczenie koncepcji edukacji przez całe życie jako fundamentalnej postawie życiowej. Coraz częściej pogłębianie wiedzy i zbieranie doświadczeń odbywa się poza murami szkoły - stąd rośnie znaczenie edukacji nieformalnej.
Wszędobylski edutainment (1)
Dzięki popularności mediów elektronicznych, gier komputerowych, Internetu, oraz urządzeń mobilnych rośnie również popularność edutainment – jest on coraz częściej wykorzystywany do przekazu wiedzy i umiejętności w najróżniejszych obszarach aktywności społecznej, zarówno w ramach edukacji nieformalnej, jak i poważnych szkoleń zawodowych.
Metoda edutainment na zajęciach
Gry w służbie edukacji
Kwestia motywacji do nauki jest dla każdego ucznia wielkim wyzwaniem. Jedną z recept na niechęć do przyswajania wiedzy mogą być gry wideo, oferujące całą gamę narzędzi motywujących do wytężonej pracy umysłowej. Wyniki, przechodzenie do następnych poziomów, nagrody za osiągnięcia - wszystko to sprawia, że proces poznawania wiedzy staje się przyjemniejszy.
Japonia pokochała gry edukacyjne
Japońscy deweloperzy na fali ogromnej popularności konsoli Nintendo DS w kraju kwitnącej wiśni wypuszczają co miesiąc całą gamę tytułów przeznaczonych dla dorosłych graczy. Bogaty wybór gier zaczyna się od tzw. “brain trainerów” czyli programów pobudzających do myślenia, przez gry kulinarne, słowniki, quizy, czy nawet symulatory handlu akcjami na giełdzie.