Szukasz pomysłu na ciekawą i angażującą lekcję? Wiele inspiracji znajdziesz w Internecie, trzeba tylko dobrze poszukać (i wiedzieć, czego mniej więcej się szuka). W sieci są dostępne setki aplikacji, które mogą być z powodzeniem wykorzystane w nauczaniu w klasach I-III i na innych etapach kształcenia.
Elektroniczne fiszki
Fiszki to doskonały sposób na naukę języków obcych, ale czy tylko języków obcych? Otóż nie… Technologia, z której korzysta coraz więcej nauczycieli umożliwia m.in. tworzenie elektronicznych fiszek, które mogą być doskonałą pomocą dydaktyczną do opanowania i utrwalenia nowych wiadomości na każdym przedmiocie.
Kreatywne lekcje z komiksami i kostkami opowieści
Nauczanie moim zdaniem jest sztuką inspirowania uczniów i odkrywania nowych „lądów” do rozwijania twórczego myślenia. Dlatego też chciałbym dzisiaj podzielić się z Wami kilkoma inspiracjami na kreatywne lekcje z wykorzystaniem komiksów i interaktywnych kostek opowieści.
Cyfrowe opowieści
Jak zmotywować dziecko do pisania? Jak przekonać niechętnych uczniów do twórczej aktywności? Jest na to sposób... Aplikacja WriteReader. To bezpłatne narzędzie sprawi, że nasi uczniowie napiszą swoje pierwsze, interaktywne książeczki.
Bezpieczny internet
Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu. To zawsze czas, w którym szczególnie bliska powinna być nam ta tematyka. Obserwujemy wzmożoną aktywność nauczycieli, wychowawców, edukatorów i rodziców. Wszystkie te działania mają jeden cel, by uświadamiać uczniów, ale i ich rodziców jak korzystać z Internetu, z nowoczesnych technologii, jak wyposażyć dzieci i młodzież w kompetencje cyfrowe bez narażania ich na niebezpieczeństwa związane z przebywaniem w sieci. Co robić, aby spopularyzować wśród uczniów bezpieczeństwo w sieci?
Twórcze odkrywanie nowych edukacyjnych lądów ze Sketchfab
Wypowiedziana w dawnych czasach przez Konfucjusza prawda: „Powiedz mi a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić a zrozumiem” nabiera w czasach postępu technologicznego szczególnego znaczenia. Nasi uczniowie „obyci”, jak mogłoby się wydawać z nowymi technologiami, potrzebują przewodników, aby z nich mądrze korzystać.
Taksonomia pytań a aktywność uczniów w świecie cyfrowych technologii
Dziesięć lat temu pisałem w tym miejscu o ważnej roli pytań dotyczących nie tylko wizji i misji edukacji, ale przede wszystkim o ich znaczeniu w codziennej szkolnej praktyce, postulując tym samym powrót do źródeł - do spotkania ucznia z mistrzem.
Ostatnie komentarze