Od kilku lat prowadzę różne blogi, tworzę gry dydaktyczne przy pomocy narzędzi jakie oferuje platforma Learning Apps, relacjonuję swoje działania realizowane w ramach projektów eTwinning na dzienniku Twinspace. Staram się, aby prezentowane przeze mnie zdjęcia i filmy, przyciągały uwagę tych, którzy je oglądają. Dzięki temu przedstawione przy okazji treści, lepiej zapadają w pamięć.
O wujku Gugiel, co nauczankom pomaga
Co liczy się w pracy nauczyciela? Moim zdaniem: szybki internet, dostępność, prostota i wygoda. Oczywiście jest jeszcze kilka innych czynników, ale mówię tu raczej o organizacji pracy i jej przebiegu. Przez lata pojawiało się wiele narzędzi TIK, które miały za zadanie zoptymalizować moją pracę, uatrakcyjnić ją, zmienić, unowocześnić, zmotywować, skrócić czas poświęcany na przygotowania itd.
Jak dobrze wykorzystać nowe technologie w edukacji?
Nauczyciele i uczniowie mają możliwość korzystania z coraz nowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas zajęć lekcyjnych. Jak sprawić, aby zajęcia z TIK efektywnie wspierały naukę i rozwijały nowe kompetencje? Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęca uczniów i rodziców do udziału 21 marca br. ogólnopolskim Dniu Nowych Technologii w Edukacji.
Megamisja z Psotnikiem
Jak w atrakcyjny sposób przekazać dzieciom najbardziej istotne informacje o cyfrowym świecie oraz o tym jak poruszać się w nim bezpiecznie? Z pomocą przychodzi MegaMisja z Psotnikiem – nowa bezpłatna aplikacja Fundacji Orange.
Więcej o kulturze szacunku w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu (już 6 lutego 2018) to inicjatywa, którą po raz 14. przygotowuje w Polsce NASK wraz z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i saferinternet.pl. W tym roku obchody odbywać się będą pod hasłem: Tworzymy kulturę szacunku w sieci.
Poeci w czasach smartfonów i epoce esemesów
Najpierw ludzie nauczyli się mówić. Było to jakieś kilkadziesiąt tysięcy lat temu. Albo trochę wcześniej. A zaraz potem narodziła się poezja, jako jedna z form opowieści. Poezja kształtowała się jakieś kilkadziesiąt tysięcy lat. Trwała i się rozwijała wraz z coraz większymi umiejętnościami językowymi.
Prowadzenie przyrodniczych obserwacji w terenie
Na zaproszenie Fundacji Uniwersytet Dzieci uczestniczyłem w konferencji metodycznej dla nauczycieli pt. "Jak realizować ciekawe lekcje przyrodnicze w szkole i w terenie? Konferencja dla nauczycieli szkół podstawowych." Wygłosiłem wykład pt. "Jaka jest rola bezpośredniego kontaktu z przyrodą w kształtowaniu postaw ekologicznych? Prowadzenie przyrodniczych obserwacji w terenie". Niniejszy tekst jest spełnieniem obietnicy, danej nauczycielom - przedstawiam materiały uzupełniające do wykładu.