Blisko tysiąc wielkopolskich nauczycieli zostało przygotowanych do
prowadzenia multimedialnych lekcji z wykorzystaniem internetowej
platformy edukacyjnej. Wszystko w ramach zakończonego właśnie 3-letniego programu e-Szkoła Wielkopolska – Twórczy Nauczyciel,
finansowanego ze środków UE i realizowanego w partnerstwie z
Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza.
Centrum Nauki Kopernik już za rok
Tworzenie własnej gazety, słuchanie ginących języków, czy wywoływanie
trzęsienia ziemi - to wszystko już za rok czeka pierwszych
zwiedzających Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W połowie 2010 r. zostanie otwarta pierwsza część budynku. Już
planowane są galerie wystawy stałej, które będą otwarte jako pierwsze
i zostaną podzielone na sześć działów.
Google na fali
Google Wave (czyli fala), nowy produkt korporacji z Mountain View, może
okazać się świetnym narzędziem w służbie edukacji. Jest to interaktywne
narzędzie, które łączy funkcje poczty elektronicznej,
komunikatora, bloga i przestrzeni roboczej współdzielonej z innymi
użytkownikami sieci. Pozwala na zdynamizowanie współpracy pomiędzy
uczniami w internecie.
iPody zmieniają szkołę
Można być sceptycznym wobec wprowadzenia iPodów na zajęcia. Jak powstrzymać uczniów od ściągania muzyki albo nieodpowiednich treści podczas lekcji? Albo od wysyłania wiadomości
niezwiązanych z tematem zajęć? Jak się
okazuje, takie obawy mogą być przesadzone - uczniowie potrafią dobrze
wykorzystać te urządzenia do edukacji.
Personalizacja kluczowa w projektowaniu nauczania
Raport brytyjskiej Futurelab „Podstawa programowa i innowacje w nauczaniu: zmiana praktyki szkolnej i personalizacja“, ma być dla szkół narzędziem wdrażania innowacyjnych programów. Oferuje nauczycielom podpowiedzi i porady, w jaki sposób mogą uczynić swoją praktykę bardziej elastyczną i wspierać rozwój spersonalizowanego systemu edukacji.
Po radę do mentora
Podczas recesji studenci mają wiekszą niż zazwyczaj potrzebę bycia wspieranymi, otrzymywania konkretnych porad i sugestii związanych z karierą i przyszłością zawodową. Międzynarodowy Uniwersytet z Monako (International University of Monaco - IUM) znalazł na to sposób. Szkoła od pięciu lat wychodzi studentom na przeciw z inicjatywą Mentorship Programme.
Komputery z wielkiej chmury
Pierwsze publiczne szkoły średnie w Stanach Zjednoczonych rozpoczęły
pilotażowe programy dla uczniów i nauczycieli pracy z wirtualnymi
komputerami. To, co do niedawna było tylko ideą informatyków, zaczyna
się urzeczywistniać – tzw. cloud computing może mieć wielki wpływ na
sposób, w jaki będziemy gromadzić wiedzę i z niej korzystać.