Centrum Cyfrowe Projekt: Polska organizuje kampanię społeczną pod hasłem “Uwolnij podręcznik”, której celem jest rozpowszechnienie idei otwartego, wolnego dostępu do zasobów edukacyjnych.
Lekcja historii żywej
W przededniu 74 rocznicy wybuchu II wojny światowej na polach pod Mławą odbyła się rekonstrukcja wydarzeń z września 1939 r. Bitwa pod Mławą była jedną z dłużej trwających w kampanii wrześniowej – wojska niemieckie zostały tu zatrzymane przez broniących się w umocnieniach żołnierzy polskich aż przez cztery dni. Ponowne zmagania żołnierzy w 2013 r. obserwowało około 10 tysięcy osób. Była to żywa lekcja historii najnowszej.
Naucz się inwestować na giełdzie
Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi oraz Giełda Papierów Wartościowych zapraszają uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych do udziału w 12. już edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej (SIGG) i kursu e-learningowego. SIGG to największy ogólnopolski projekt edukacyjny poświęcony inwestowaniu skierowany do młodzieży ponadgimnazjalnej.
Szkoła w kadrze
Film jest medium wciąż świeżym i ciekawym, który uczy młodych ludzi uważnej obserwacji, krytycznego myślenia, swobody wypowiedzi i inspiruje do własnej twórczości. Ale nawet najlepszy film sam w sobie nie sprawi, że uczeń będzie pracować bardziej kreatywnie. Na zajęcia z filmem trzeba mieć pomysł.
Pokazać - Przekazać 2013
Jan Czochralski, młody chłopak z wielkopolskiej Kcynii jest rozczarowany zaniżonymi ocenami końcowymi i niszczy świadectwo maturalne. U progu nowego, XX wieku, może to oznaczać zamknięcie drogi na wyższą uczelnię. Ambitny Czochralski jest jednak uparty. Dzięki ciekawości i pasji z determinacją rozwija swoje badania, przeprowadza kolejne eksperymenty. W czasie pierwszej wojny światowej opracowuje technikę otrzymywania monokryształów, którą dziś postrzegamy jako kluczową dla rozwoju elektroniki.
Uczniowie zmieniają szkołę
Druga edycja projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska” już za nami. Ponad trzy tysiące uczniów znowu porzuciło książki i zeszyty na rzecz tabletów i laptopów, wyszło ze szkoły i… pracowało. Poświęcili kilka miesięcy na przygotowanie projektów naukowych, na które oddano ponad 210 tysięcy głosów!
Wykorzystujmy e-portfolio w szkole
Ogromną zaletą internetu, choć jeszcze nie zawsze dostrzeganą przez szkoły, jest to, że możemy współuczestniczyć w tworzeniu treści w sieci. Możliwość tę można wykorzystać na wiele sposobów w edukacji. Z jednej strony, gdy uczniowie wspólnie tworzą określone zasoby edukacyjne, z drugiej, gdy pracują indywidualnie i tworzą własne e-portfolio (czyli cyfrowe teczki). To ostatnie przynosi im długofalowe korzyści.