fot. Fotolia.com

Problem imigrantów i uchodźców, który rozgrzewa debatę publiczną niemal w całej Europie, być może powinien również zwrócić naszą uwagę na rolę i miejsce mediów w naszym życiu, a także na edukację medialną, jaką wynosimy (lub nie) ze szkół i jakiej brakuje także w życiu dorosłych użytkowników mediów. Sporo ciekawych wątków i poglądów na ten temat pojawiło się w wypowiedziach zaproszonych gości 25. Jubileuszowego Sympozjum „Człowiek – Media – Edukacja” w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Co właściwie internet może nam zrobić z relacjami? Czy sieć przeszkadza nawiązywaniu relacji międzyludzkich, czy je wręcz pogłębia? Czy to szansa czy zagrożenie dla kształtowania relacji między młodymi osobami oraz między młodymi i dorosłymi lub między osobami dorosłymi?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Wiedza, którą wynosimy ze szkół i uczelni często wymaga uzupełnienia chwilę po ukończeniu etapu edukacji. To, czego nauczyliśmy się w szkołach, może okazać się już nieaktualne, kiedy zaczniemy pracę. Uczyć się powinien każdy, obojętnie czy młody, czy dorosły. To niby truizm. Ale czy potrafimy sami z siebie uczyć się, dla potrzeby i przyjemności?

fot. Fotolia.com

Każdy nabywany przez nas przedmiot z reguły ma instrukcję obsługi (raz na butach, które kupiłam była instrukcja jak w nich poruszać się na schodach ruchomych, serio…). Jedną z najbardziej pożądanych (jak dla mnie) instrukcji byłaby taka dotycząca obsługi mózgu, ale wiadomo, nie dają takiej w szpitalu przy urodzeniu.

(C)2015 LLPTV - Little Princess - ON Entertainment - Orange Studio - M6 Films

„Skończysz szkołę z wyróżnieniem, bo mam dla Ciebie Plan. Twój Plan na życie…” - można się zastanawiać, czy wchodząca do kin ekranizacja Małego Księcia to film przeznaczony dla dzieci czy raczej dla dorosłych posiadających dzieci. Z pewnością warto wybrać się do kina (nie tylko) z dziećmi i powrócić wspomnieniami do chwil, kiedy byliśmy dziećmi.

fot. Fotolia.com

Dobra szkoła XXI wieku to szkoła, która pozwala wszystkim uczniom być kreatywnymi, aktywnymi i przedsiębiorczymi na wielu jej płaszczyznach. Rozwijanie samodzielności, umiejętności społecznych, przedsiębiorczych – to są bardzo ważne zadania szkoły współczesnych czasów, o których często zapominamy.

fot. Wioletta Rafałowicz

Czy warto przygotowywać autorskie spektakle profilaktyczne? Tak, chciałabym przekonać wszystkich sceptycznych. Moi uczniowie z dużym zaangażowaniem tworzyli przedstawienie i zadawali pytania po skończonym spektaklu. Sytuacje przedstawiane są spotykane w codziennym życiu uczniów, ale nie zawsze przez uczniów zauważone.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie