edukacja przez życieEdukacja przez całe życie święci triumfy w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że coraz więcej dorosłych osób dostrzega wartość w różnego rodzaju aktywnościach edukacyjnych, nie tylko związanych z własnym rozwojem zawodowym. Zmiana w zachowaniach społecznych została dostrzeżona przez rząd, który zaangażował do wspierania edukacji nieformalnej aż sześć ministerstw.
 

edukacja przez życieWe współczesnym świecie edukacja nieformalna decyduje nieraz o życiowym sukcesie lub porażce. Nie wystarczy to, czego uczymy się w szkołach i na uczelniach - zbyt często przekazywane podczas zajęć wiedza i umiejętności są zbyt oderwane od rzeczywistości pędzącego naprzód świata. Powinniśmy więc sami dbać o uzupełnianie edukacyjnych braków, i to od najwcześniejszych lat.
 

edukacja przez życieŚwiat epoki cyfrowej żyje bardzo rozmaitymi problemami techniki, informatyki, Internetu i wieloma innymi ważnymi sprawami. Rodzi to nowe wyzwania i trudne problemy. Człowiek jednak żył, teraz i jutro będzie żył w kontakcie z przyrodą i innymi żywymi organizmami. I będzie pragnął poznać siebie samego. Czy można teraz mniej lub kiepsko uczyć się biologii?
 

sztuka wehikułem edukacjiPrzez aktywne uczenie się można rozumieć uczenie się poprzez działanie, przy wykorzystaniu wszystkich naszych zmysłów – stawanie się bardziej świadomym siebie, grupy i tematu, który wspólnie opracowujemy. Czym jest aktywne uczenie się? Angażując uczestników bezpośrednio w to, co się dzieje, sprawiamy, że stają się bardziej zainteresowani i skoncentrowani.
 

sztuka wehikułem edukacjiProjekt „Sztuka wehikułem edukacji” był pilotażowym przedsięwzięciem mającym na celu rozwinięcie alternatywnych metod nauczania w edukacji osób dorosłych. Jego głównym celem było wypracowanie nowej, opartej na sztuce, metodyki, aby odpowiedzieć na potrzeby grup defaworyzowanych (osób starszych, emigrantów, osób niepełnosprawnych fizycznie i umysłowo).
 

media i edukacjaOd wielu lat straszy się kryzysem czytelnictwa. Książki drożeją, w bibliotekach brakuje pieniędzy na nowości, ludzie nie chcą czytać. Wtórny analfabetyzm staje się poważnym problemem kultury euroatlantyckiej. Niektórzy obwiniają za to media audiowizualne, do których odbioru piśmienność potrzebna nie jest. Czy książka drukowana przetrwa próbę czasu?
 

nowe technologie w edukacjiNieformalne aktywności, których pełno w naszym codziennym życiu mogą wymiernie wspierać proces uczenia się i stąd powinny być uznawane za wartościowe i istotne dla podnoszenia poziomu kompetencji człowieka – uważają eksperci brytyjskiej Futurelab, którzy przygotowali raport na temat edukacji nieformalnej z wykorzystaniem cyfrowych technologii.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie