Od 1985 r. wydawcy magazynu The Futurist próbują przewidzieć najważniejsze trendy i idee w rozwoju świata. Do tej pory udało się im przewidzieć m.in. pojawienie się Internetu, powstanie wirtualnych światów, czy koniec Zimnej Wojny. Oto 10 prognoz z Raportu 2009, które mogą skłaniać do refleksji nad tym, jak będzie zmieniała się nauka i uczenie się w przyszłości.
Konflikt w Gazie tematem gry komputerowej
![Media i edukacja Media i edukacja](/images/stories/raidgaza2.jpg)
Zanim nakarmisz niedźwiedzia
![edukacja społeczna edukacja społeczna](/images/stories/poptokach.jpg)
Wysokoprocentowa kampania
![edukacja społeczna edukacja społeczna](/images/stories/catwalk.jpg)
Edukacja medialna - gry jako narzędzie ekspresji młodzieży
W epoce łowieckiej dzieci bawiły się łukiem i strzałą, w epoce informatyzacji dzieci bawią się komputerami i grami. To naturalna prawidłowość i nie możemy uznawać jej za nienormalną, próbując znaleźć cudowny lek, który oderwie młodych ludzi od wirtualnych rzeczywistości. Trzeba po prostu przyjąć, że oni grając, też się wiele uczą, chociaż dla wielu dorosłych nauka ta jest niepojęta.
Czyj mózg najbardziej intensywnie pracuje w klasie: nauczyciela czy ucznia?
![edukacja przez życie edukacja przez życie](/images/stories/think2.jpg)
Wszyscy jesteśmy historykami
![edukacja przez życie edukacja przez życie](/images/stories/monument1.jpg)
Ostatnie komentarze