Żyjemy w czasach, w których – jak zauważył Mark Benno z Apple Inc.
podczas tegorocznej konferencji FETC w Orlando - młodzież i dzieci żyją
w jeszcze większym pędzie i pośpiechu niż ich rodzice i eksplorują
obszary, o których większość dorosłych nie ma
najmniejszego pojęcia – takie, jak choćby wirtualne światy. Stwarza to
wielkie wyzwania dla edukatorów.
Wszyscy pamiętamy nagrania, w których nauczycielowi zakłada się kosz na głowę. Okazuje się, że młodzież równie chętnie zamieszcza w sieci również nagrania przedstawiające szkolne bójki. Tzw. cyberprzemoc to coraz większy problem w szkołach. Niektóre nawet zabraniają całkowicie wnoszenia telefonów komórkowych na teren placówki. Czy słusznie?
Na blogu Consumer Law and Policy, dotyczącym praw konsumenta, przytoczono dwa ciekawe badania na temat tego, że niewiele osób uważnie zapoznaje się z dokumentami, które dostają do podpisania. Nie zawsze jest to efekt zwykłego lenistwa, ale zawsze takie zaniedbanie może skończyć się nieprzyjemną niespodzianką. Nie inaczej jest w Polsce.
Mózg to jeden znajbardziej zdumiewających wytworów natury. U człowieka mózg jest niewiele większy od jego złożonych razem, zaciśniętych pięści. Mózg dorosłego człowieka to około 1,5 kg galaretki; około 13 dekagramów stanowi białko, a reszta to woda i nieco tłuszczu. Dziś coś o naszym osobistym komputerze - w sam raz na Europejski Dzień Mózgu.
Problematyka edukacji medialnej
traktowana jest w Polsce w sposób marginalny. Nie ma odpowiednich
regulacji prawnych, wiedzy, umiejętności, a także przygotowania metodycznego i merytorycznego u osób kształcących w tej kwestii dzieci i młodzież. A na studiach pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim wręcz zlikwidowano specjalności poświęcone edukacji medialnej.
Polacy uwielbiają uczyć się na własnych błędach – nie inaczej jest z
edukacją finansową. Poddaliśmy się euforii inwestowania w reklamowane cudowne, przynoszące-pewny-i-natychmiastowy-zysk
produkty finansowe i... nie wypaliło. Pod tym względem obecny kryzys może przynieść pozytywne skutki dla edukacji
finansowej społeczeństwa. Będziemy ostrożniejsi.
Wczoraj odbyła się konferencja pod tytułem „Edukacja finansowa – moda czy konieczność? Czy kryzys zmieni świadomość finansową Polaków?” Zgromadzeni specjaliści z dziedziny PR, mediów oraz sektora finansowego wspólnie zastanawiali się, na ile światowy kryzys wpłynie na zmianę podejścia Polaków (i instytucji finansowych) do edukacji finansowej.
Ostatnie komentarze