Na każdą technologię w szkole trzeba mieć pomysł. Także na mobilne urządzenia, zwłaszcza na te wielofunkcyjne. Nie wystarczy ich kupić, aby podnieść jakość nauczania. Jeśli już mamy pomysł, po co nam dana technologia w szkole, inwestycja może przynieść wielkie korzyści edukacyjne. Uczniom, nauczycielom i dyrektorom szkół.© Edunews.pl

Czujemy, że pewne rzeczy w wolnej Polsce nam nie wychodzą. Świadczy o tym emigracja, będąca chlebem powszednim – zwłaszcza młodych – rodaków. Nie chodzi jedynie o wyjazdy z kraju, ale coraz częściej również o emigrację wewnętrzną, która oznacza wycofanie się z wszelkiej aktywności społecznej i politycznej, a nawet ekonomicznej.© Edunews.pl

Tablety dla niej i jej uczniów przyjechały z Brukseli – jako nagroda za wygrany europejski konkurs w programie eTwinning. Tuż przed wakacjami, mniej więcej rok temu. To był jej pierwszy kontakt z tabletem, o którym nie wiedziała praktycznie nic. W ciągu roku jej klasa trzecia szkoły podstawowej przeszła prawdziwą metamorfozę.© Edunews.pl

Nie ma jednego idealnego modelu dla edukacji hybrydowej (mieszanej). Kreatywni nauczyciele mogą zaprojektować różne środowiska uczenia się, w których wykorzystane zostaną przeróżne metody i technologie. W różnych środowiskach potrzebne będą specjalne rozwiązania, które być może w innej szkole się nie sprawdzą. Zaprezentujemy dziś cztery popularne podejścia do edukacji hybrydowej.fot. Fotolia.com

Czy studiując czujesz niedosyt wiedzy i nie masz gdzie zdobyć doświadczenia? Myślisz o poszerzeniu swoich horyzontów i rozwijaniu skrzydeł? Czy chcesz poczuć jak to jest, być dla kogoś naprawdę ważnym? Stowarzyszenie Wiosna poszukuje tutorów dla swoich podopiecznych.© Stowarzyszenie Wiosna

fot. sxc.hu

Zniesienie opłat za drugi kierunek, nowe zasady komercjalizacji, uczenie się przez całe życie, nowe zasady bliższej współpracy uczelni – to tylko niektóre z regulacji zawartych w nowym prawie. Znowelizowana ustawa została już zaakceptowana przez Sejm i Senat i teraz czeka już tylko na podpis Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.

Jak wspomagać innowacyjne myślenie uczniów? Na przykład z pomocą TRIZ, czyli Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań, nazywanej także technologią umiejętności radzenia sobie w skomplikowanych sytuacjach. Jest to systematyczny zespół procedur oraz narzędzi kreowania innowacji, których celem jest wyeliminowanie żmudnego procesu „prób i błędów” na rozwiązanie każdego problemu.fot. Fotolia.com

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie