Program Szkoła z Klasą 2.0 ma na celu wsparcie rozwoju edukacji szkolnej w epoce Google’a, Wikipedii, gier komputerowych i komórek. 10 marca odbyła się konferencja podsumowująca I etap akcji, w którym szkoły: nauczyciele, dyrektorzy, uczniowie oraz rodzice mieli opracować zestaw zasad korzystania z technologii komunikacyjno – informacyjnych w nauczaniu i uczeniu.
Wyjaśnią prawa ekonomii przez komiks i animację
Fundacja FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK ogłasza III edycję
konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej. Zagadnienia
tegorocznej edycji związane są z systemem emerytalnym, absurdalnymi
wydatkami państwa, wpływem prawa na rozwój gospodarki oraz z Unią
Europejską. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Mniejszy wybór na maturze?
Komisja Dydaktyczna Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich
(KRASP) proponuje zmniejszenie liczby "rzadkich" przedmiotów maturalnych
oraz obowiązkowe dwa egzaminy z przedmiotów dodatkowych na poziomie
rozszerzonym - takie m.in. propozycje zmian na maturze od roku 2015 r.
znalazły wstępne poparcie u członków komisji.
Narzędzia T-I-K w projekcie gimnazjalnym
Większość projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i na uczelniach może być wzbogacona dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, Dotyczy to również projektu gimnazjalnego. Racjonalne włączanie nowoczesnych technologii w proces zarządzania projektem ma istotny wpływ na zwiększenie jakości komunikacji i skuteczności działań.
Szkoła nowej generacji (2)
Zjawiska, o których mówimy, pokazują wyraźnie, jak w ostatnich latach
zmieniały się dyskursy społeczne, sposoby komunikowania
się, ale i sposoby funkcjonowania na różnych obszarach życia, w tym
przede wszystkim na obszarze pomiędzy domem i szkołą – z akcentem na
„pomiędzy”. I pokazują, że zmiany te dotyczą głównie młodych ludzi,
zaledwie kilku- i kilkunastoletnich.
Szkoła nowej generacji (1)
Żywię przekonanie, że szkoła nie może być jedynie przedmiotem reform i
doraźnych zmian (dokonywanych w obrębie zastanego czy dopiero tworzonego
prawa). Są momenty, w których powinna przygotowywać się także na "skok
cywilizacyjny", na "rewolucję", na przejście od szkoły jednego "typu" do
szkoły "nowego typu" (Dryden, Vos, "Rewolucja w uczeniu").
Blogi uczą pisać
Z badań często wyłania się obraz współczesnego ucznia, który już w
szkole podstawowej ma kłopoty z pisaniem i czytaniem, pomimo, iż powszechnie
dostępne są narzędzia, które pisanie i czytanie
rozwijają. Mówi się, że komputery (gry) i internet (serwisy
społecznościowe) są głównymi winowajcami tego stanu rzeczy. Może
powinniśmy lepiej wykorzystać proste narzędzia z sieci?