Jeśli zapytać przeciętnego ucznia, po co przychodzi do szkoły, usłyszelibyśmy zapewne, że po to, by spotkać się z kolegami. A w wersji bardziej “ugrzecznionej” - żeby się uczyć, zdać maturę, dostać się na studia i mieć dobrą pracę. Zapewne odpowiedź nauczyciela byłaby podobna: żeby przekazywać wiedzę, wychowywać uczniów, by mogli zdać egzaminy, i tak dalej...
Pomysły nauczycieli na poprawę edukacji
W związku z toczącą się u nas debatą na temat systemu
edukacji warto sięgnąć po wyniki zeszłorocznego badania ośrodka Harris Interactive dla firmy Scholastic Education oraz
Fundacji Gates’ów – „Primary Sources: America’s Teachers on America’s
Schools“. Pokazuje ono, co amerykańscy nauczyciele myślą o edukacji
szkolnej i jakie mają pomysły na zmianę w systemie szkolnym.
Jak zrobić (niezły) film?
Żyjemy w czasach, kiedy należy posiadać umiejętność rozumienia zarówno tekstu literackiego, jak i obrazów, w tym materii filmowej; kiedy potrzebujemy pewności w obsługiwaniu kamery takiej samej, jak w pisaniu długopisem. Zdolność pracy z filmem jest często nie tylko sprawą osobistej korzyści, ale także istotnym elementem dobra publicznego - uważają twórcy Filmoteki Szkolnej.
"Nakręcona ekonomia" rozstrzygnięta
Co łączy oszczędnego królika, chłopaków produkujących zabawne T-shirty i młodego przedsiębiorcę zakładającego właśnie swoją firmę? Otóż wszyscy oni są bohaterami nagrodzonych filmów w konkursie „Nakręcona ekonomia”, organizowanym przez portal MillionYou.com, zaś dofinansowanym ze środków Narodowego Banku Polskiego. Poznaliśmy właśnie laureatów konkursu.
Dyskusji o komputerach dla uczniów ciąg dalszy
Zorganizowana wczoraj przez Gazetę Wyborczą i Centrum Edukacji
Obywatelskiej debata „Laptop dla pierwszoklasisty“ przyniosła wiele informacji, które poszerzają wiedzę na temat proponowanej
przez Ministerstwo Infrastruktury inicjatywy przekazania uczniom
komputerów. Jej cele wyjaśniali ministrowie: Magdalena Gaj, Katarzyna Hall i Michał Boni.
Nie wszyscy studenci wybierają e-podręczniki
Wyniki badania przeprowadzonego w 2010 r. w amerykańskich college’ach przez organizację NACS (National Association of College Stores)
wskazują, że studenci wcale nie są otwarci na elektroniczne
podręczniki. Aż 74% z nich preferowało
drukowane podręczniki jako bardziej wygodne do nauki, pomimo, że mogli na studiach korzystać
również z ich wersji elektronicznych.
KonKURS webquestowy rozpoczęty
Coraz popularniejszy w edukacji WebQuest jest metodą, w której
stawia się na samodzielne zdobywanie wiedzy przez ucznia oraz na
korzystanie głównie z informacji znalezionych w Internecie. Od strony
technicznej WebQuest jest odpowiednikiem instrukcji dla ucznia, którą
opracowuje nauczyciel przed przystąpieniem do pracy metodą projektu i
którą publikuje w sieci.