Cyfrowe zdjęcia i edukacja

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Coraz lepsze telefony i tablety potrafią robić coraz lepszej jakości zdjęcia cyfrowe. Oczywiście wiele zależy od fotografującego, ale narzędzia mamy do dyspozycji coraz doskonalsze. Jak je wykorzystujemy? Jak je możemy wykorzystać w szkole i w edukacji? Co możemy zrobić ze zdjęciami, które zajmują pamięci naszych urządzeń i komputerów?

Z najnowszych badań CBOS (sierpień 2015) wynika, że połowa Polaków (50%) używa smartfona, a nieco większy odsetek (56%) – klasycznego telefonu komórkowego. Łącznie z telefonów komórkowych korzysta 91% dorosłych: dwie piąte (41%) – wyłącznie z klasycznych, jedna trzecia (35%) – tylko ze smartfonów, a 15% – z urządzeń jednego i drugiego typu. Wśród najpopularniejszych czynności są oczywiście połączenia telefoniczne (100% respondentów), wysyłanie i odbieranie SMS (78%) i robienie zdjęć (57%). Faktycznie, dostaliśmy do rąk doskonałe narzędzia, z pomocą których możemy dokumentować otaczający nas świat. Jak korzystamy z tych możliwości w szkołach?

Wydaje się, że nie do końca zdajemy sobie sprawę z potencjału edukacyjnego, jaki zawiera w sobie fotografia cyfrowa. Dlatego zdjęciom warto poświęcić więcej uwagi w szkole i zastanowić się, w jaki sposób mogą one pomoc tłumaczyć świat i rozwijać wrażliwość dzieci i młodzieży. Zapraszamy na wystąpienie Joanny Waszkowskiej z Zespołu Szkół Prywatnych "Twoja Przyszłość" w Sosnowcu, członkini społeczności Superbelfrzy RP, podczas konferencji INSPIRACJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (Warszawa, 2-3 lipca 2015). W jej prezentacji znajdą Państwo wiele inspiracji:

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie