Czas mija, a metody ciągle próbują nadążyć za sposobem postrzegania świata przez młodych ludzi. Jakiś czas temu pisałam o zaletach wprowadzania mechaniki gry do cyklu zajęć (zobacz tutaj). Tym razem chciałabym uzupełnić opisy metod o sposób połączenia działań z pracą na platformie Edmodo.

Popularność komiksu nie maleje – od dziesięcioleci młodzi ludzie chętnie przeglądają i czytają komiksy. To jedna z tych form, za pomocą których można do uczniów stosunkowo łatwo trafić z edukacyjnym przekazem. Żyjemy w kulturze obrazkowej, coraz częściej komunikujemy się poprzez filmy, zdjęcia czy animowane GIFy - komiks z pewnością mógłby być szerzej wykorzystany w szkole na różnych zajęciach przedmiotowych. Nie tylko przez nauczyciela, ale i przez uczniów, na przykład jako forma pracy domowej czy zespołowej.

Czas wakacji to dla większości z nas czas podróży. Dokumentujemy je robiąc tysiące zdjęć, kręcąc filmiki. Przesyłamy zdjęcia korzystając z WhatsAppa, umieszczamy na Instangramie, Facebooku. Korzystamy z Magisto i innych apek. Warto sięgnąć też po mniej znane narzędzia. Poznałam je kilka lat temu biorąc udział w kursie etwinningowym „Tydzień z mapping tools”.

O tym, jak uczyć się napisano już wiele. Przeczytałam niedawno w serwisie Edutopia artykuł dr Wilson i dr Conyers na temat użytecznych strategii uczenia się – Smart Strategies for Student Success. Ponieważ strategie te bardzo trafiają do mnie i myślę, że intuicyjnie starałam się część z nich z powodzeniem stosować w moim nauczaniu, dlatego przedstawiam je, abyście się podzielić tymi pomysłami – proszę zobaczyć, czy nie warto z nich skorzystać.

Po raz pierwszy escape room odwiedziłam w 2016 roku podczas XI Ogólnopolskiej Olimpiady Kreatywności Destination Imagination. Była to jedna z atrakcji przygotowanych przez organizatorów dla trenerów drużyn programu. Bawiłam się doskonale razem z losowo mi przydzielonymi osobami w zamkniętym ciemnym pomieszczeniu. Dużo śmiechu, kombinowania, nieoczywistych pomysłów, kreatywnego myślenia i współpracy.

Wakacje sprzyjają wyjazdom, podróżom, spotkaniom, rozmowom. Odpoczywamy, relaksujemy się, zwiedzamy, czytamy, słuchamy muzyki, oglądamy filmy i buszujemy w sieci. Taki właśnie dziś dzień miałam - spędziłam go odpoczywając, nadrabiając zaległości filmowe oraz buszując w sieci na moim ulubionym Pintereście.

Wakacje to dobry czas na eksperymentowanie. W trakcie roku szkolnego pędzimy w wirze zdarzeń i często nie mamy chwili na to, by się zatrzymać i poznać nowe narzędzia. Okazuje się jednak, że za sprawą prostych rozwiązań możemy zyskać nie tylko dodatkowych kilka minut, ale i przekonać się, że przygotowanie materiałów na zajęcia może być całkiem krótkim i przyjemnym procesem.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie