Ze względu na zbliżający się termin egzaminu gimnazjalnego, postanowiłam pomóc moim trzecioklasistom w niecodzienny sposób. Młodzież bardzo dużo czasu spędza przed komputerem niekoniecznie z pożytkiem dla nich, dlatego też postanowiłam zrobić wszystko, żeby ten czas był dla nich wartościowy.fot. Lino - iTunes

Jak radzić sobie z nadmiarem makulatury? To proste. Z pomocą przychodzi nam Google Classroom – darmowa aplikacja w ramach pakietu Google Apps dla Szkół. W aplikacji nauczyciele tworzą wirtualne klasy i mają możliwość elektronicznie zadawać, zbierać i oceniać prace, a wszystko to opiera się o zintegrowane narzędzia Google – dokumenty, dysk i gmail. Wszystko przejrzyście i w jednym miejscu.fot. Fotolia.com

Nauczyciel zobowiązany jest do podnoszenia swoich kwalifikacji, doskonalenia zawodowego. Wielu z nas robi to z przyjemnością, zwłaszcza gdy trafia na szkolenie spełniające nasze oczekiwania. Jakie to są szkolenia? Związane z hobby... jakim jest nauczanie, nowymi trendami w edukacji... prowadzone przez fachowców w interesujący sposób. Wtedy uczymy się z uśmiechem na twarzy. Dobrze o tym pamiętać, gdy sami prowadzimy lekcje.fot. Jolanta Okuniewska

Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor zrealizowało projekt „Historia dla najmłodszych”. Naszym zamierzeniem było przekazanie dzieciom w wieku od 5 do 10 lat, w atrakcyjny sposób, wybranych zdarzeń z dziejów Polski. Połączyliśmy więc bajkę z historią, piękną muzykę oraz całe bogactwo dźwięków z opowieścią i podaliśmy w formie słuchowiska radiowego.fot. historiadladzieci.pl

Ciekawa lekcja to taka, kiedy uczniowie wychodząc z sali nadal komentują to, co się wydarzyło. Często eksperci edukacyjni pracują i tworzą różne metody pracy na lekcjach. Myślę, że nie ma idealnych metod, bo najlepszą metodą to jestem ja jako nauczyciel! Tworzę lekcję, która jest i musi być wypadkową wielu zdolności i osobistych predyspozycji. Ktoś kto nie ma talentu do improwizowania, dobrej lekcji nie zrobi, gdyż uczniom trzeba coś pokazać, zainspirować ich, a podanie samej instrukcji tego nie uczyni.fot. Marcin Paks, CC-BY-SA

Jeśli jesteś nauczycielem języka obcego, to możesz już tworzyć własne, wirtualne klasy w Duolingo, jednej z najpopularniejszych platform językowych na świecie. Dzięki temu możesz śledzić postępy swoich uczniów, których do nauki dopingują zbierane punkty i kolejne “Lingoty” (lokalna duolingowa waluta).fot. Marcin Zaród

Kiedy przed laty poznałem model pracy metodą WebQuest, intuicyjnie czułem, że to idealne narzędzie pozwalające uczniom samodzielnie pracować, uczyć się i tworzyć nowe idee, pomysły i innowacyjne rozwiązania. Uwierzyłem, że wykorzystam nie tylko naturalną umiejętność uczniów w posługiwaniu się nowymi technologiami, ale też ich kreatywność i pracę w sieci. To było jak zaczarowanie.fot. Fotolia.com

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    I znowu, gratuluję, niemal nic dodać, nic ująć, więc tylko kilka słów o tym "niemal": Wszyscy bardzo...
  • Written by Stanisław
    Niecałe 3 miesiące to chyba zbyt krótki czas na kategoryczny osąd...
  • Written by Robert Raczyński
    Postaram się o tej wykładni zapomnieć, kiedy następnym razem przyjdzie mi ochota pojeździć 120km/h ...
  • Written by Ppp
    Ściąganie jest REAKCJĄ na niekorzystną sytuację, zatem odpowiedzialność spada na tego, co tę sytuacj...
  • Written by Robert Raczyński
    Tekst prof. Czachorowskiego zainspirował mnie wtedy do kilku refleksji i muszę potwierdzić, że nic się...
  • Written by Ppp
    W PL jest obowiązek szkolny, co oznacza, że wszyscy chodzili do szkoły, więc wszyscy mają jakieś wsp...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie