(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Coraz lepsze telefony i tablety potrafią robić coraz lepszej jakości zdjęcia cyfrowe. Oczywiście wiele zależy od fotografującego, ale narzędzia mamy do dyspozycji coraz doskonalsze. Jak je wykorzystujemy? Jak je możemy wykorzystać w szkole i w edukacji? Co możemy zrobić ze zdjęciami, które zajmują pamięci naszych urządzeń i komputerów?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Umiejętność posługiwania się językiem obcym jest jedną z kluczowych kompetencji, którą powinniśmy kształcić w szkole. Z tą nauką w polskich szkołach bywa jednak różnie, o czym często można poczytać na forach internetowych i w mediach. Chociaż same technologie edukacyjne nie mogą być tu uznane za jedyne i najlepsze remedium, nauczyciel i uczeń mogą wiele poprawić wykorzystując narzędzia dostępne w sieci.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Rewolucja w komunikacji i współpracy, która kilka lat temu rozpoczęła się za sprawą poczty Gmail firmy Google, a później kolejnych narzędzi pakietu Google, powinna wreszcie dotrzeć i zakorzenić się mocniej w szkołach. Polskie szkoły mają już możliwość korzystania z pakietu specjalnie dla nich zaprojektowanego: Google Classroom.

fot. Barbara Ostrowska, Superbelfrzy RP

Chcieliście kiedyś stworzyć interaktywny magazyn lub broszurkę, w której zagnieżdżone będą filmy? Dawno już myślałam o przygotowaniu takiej publikacji, jednak do tej pory nie znalazłam narzędzia, które by mi na to pozwoliło, było darmowe i jeszcze na dodatek proste w obsłudze. Aż do niedawna, kiedy to odkryłam, że Issuu oferuje taką możliwość. Jak to zrobić? Spójrzcie!

fot. Małgorzata Bernowska, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Zatorze

Czym jest gra miejska? Jest to stosunkowo nowa forma rozrywki, rozgrywana w wielu miejscach na świecie. Istotą tych gier  jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. Może jak najbardziej służyć edukacji. Gra miejska łączy w sobie cechy flash mobów, happeningów ulicznych oraz gier komputerowych, RPG i harcerskich podchodów… Ich tematyka może być bardzo różnorodna, od wydarzeń historycznych, przez powieści, po historie wymyślone przez autorów gry, także uczniów i nauczycieli.

Monotonia zabija u uczniów motywację do uczenia, a jednak rzadko kiedy potrafimy z nią zerwać w szkole. Uczenie się potrzebuje pozytywnych emocji, a tych w klasie jak na lekarstwo. Czy możemy sobie jakoś pomóc, wykorzystując sprawdzone narzędzia TIK? Jak najbardziej!

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Projekt wykorzystany jako jedna z metod nauczania, może wpłynąć pozytywnie na rozwój kompetencji merytorycznych i społecznych uczniów. Praca w zespole nad konkretnym (i mającym sens) zadaniem, może przyczynić się zarówno do ujawnienia, jak i rozwinięcia różnych umiejętności, które będą potrzebne także w "życiu po szkole", czyli po ukończeniu edukacji szkolnej.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie